Nieuwe telefoon: Iphone 5C

Na bijna 5 jaar trouwe dienst en intensief gebruik begon mijn iPhone 4 de afgelopen maanden langzaam maar zeker verder af te takelen. Gelukkig kreeg ik net op tijd een goede aanbieding van Telfort waarbij ik een nieuwe iPhone 5C zou 'krijgen'. Omdat dit een goede budget telefoon is wilde ik even een kleine review schrijven over mijn nieuwe telefoon.



Een van de redenen dat de iPhone 5C goedkoper is is omdat de behuizing niet van glas of metaal, maar plastic is. Je kunt dan ook uit een aantal kleuren kiezen, ik koos voor wit en ik vind het er eigenlijk alles behalve goedkoop uit zien. Mijn Apple iBook was ook wit en het geeft me een beetje dezelfde sfeer. De telefoon is lekker licht en dun en ligt hij prettig in de hand.

Als ik de technische specificaties vergelijk met de iPhone 5S valt me verder op dat de inhoud verder niet zo heel veel verschilt met deze veel duurdere versie. Ik ben verder niet zo thuis in wat alles betekend, maar vooral in de camera lijken wat kleine verschillen te zitten. Toch maakt de camera echt geweldige foto's en wil ik mijn mobiel echt gaan gebruiken als de hoofdcamera voor mijn blog.

Waar mijn iPhone 4 de laatste tijd lang op zich liet wachten, is deze telefoon echt razendsnel. Spelletjes laadt hij snel, maar ook de reactie snelheid op aanraking is heel fijn en goed. En dat vind ik erg belangrijk, want ik ben ongeduldig, vanwege de wachttijd had ik op mijn oude mobiel bijvoorbeeld ook geen code zitten, maar deze heb ik meteen beveiligd omdat het in snelheid echt niets uitmaakte.



Eigenlijk is het enige mindere aan de telefoon wat mij betreft de batterij-duur. Als ik mijn mobiel op laadt houdt hij het ongeveer 12 uur vol als ik hem gebruik. Ik kan dan spelletjes doen, mijn wekker gebruiken, bellen en appen. Wat er gebeurt als ik dit niet zou doen weet ik niet en het zal me ook vast niet lukken dat uit te testen, haha.

Al met al is het een prima toestel voor iemand die wel gebruik maakt van zijn/haar telefoon, maar ook weer niet het bovenste van de plank verwacht en misschien iets meer richting de budget kant gaat. Mijn eerste smartphone was ook een budget versie; de HTC Wildfire, maar die leverde lang niet zo'n goede prestaties als de iPhone 4 van mijn vriend die we bijna tegelijk kochten, dus wat dat betreft had ik echt wel minder verwacht van deze 5C.

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Ik heb ook lang zitten nadenken om deze telefoon aan te schaffen. Toch heb ik het niet gedaan omdat ik denk dat mijn huidige telefoon nog wel even mee kan. Dat is wel zo vriendelijk voor mijn portemonnee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over het algemeen is geen nieuwe telefoon nemen inderdaad goedkoper, haha, ik was tot voor kort ook niet van plan om een nieuwe aan te schaffen, maar toen werd het echt te onhandig en kreeg ik een goede aanbieding.

      Verwijderen
  2. Ik vind apple meestal te duur voor wat je krijgt, maar het is idd wel een goed idee om een oudere versie te nemen

    BeantwoordenVerwijderen