Stoffenstash zomer 2015 deel 1

Als hobbynaaister wil ik graag meteen kunnen beginnen aan een project als ik het in mijn hoofd krijg. Het is daarom dan ook maar goed dat ik een flinke voorraad aan stoffen heb. Ik koop altijd stoffen als ik ze zie, ik ga niet vaak op zoek naar een stof die past bij een bepaald project (vooral omdat ik uit ervaring weet dat ik die stoffen NOOIT zal vinden, haha.) Maar ik ben wel regelmatig bezig met te bedenken wat ik van de stoffen uit mijn stash zou kunnen maken, bij sommige stoffen moet ik dus alleen nog even beginnen met het maken van de kleding, maar met sommige stoffen heb ik ook echt geen idee wat ik er mee aan moet, hoe mooi ik de stof ook ooit vond.


Eigenlijk moet ik mezelf heel erg schamen dat deze Eiffel toren stof nog in mijn stash zit, ik heb namelijk VORIG jaar zomer al belooft er een rokje van te maken voor mijn lieve nichtje M. En het is gewoon luiigheid dat dat nog steeds niet is gebeurd. Maar, M, deze zomer komt het goed!


Deze stof kocht ik om de kussens van te maken voor op het balkon, maar mijn wensen voor daar zijn ietwat veranderd, dus nu ben ik van plan om er een net zomerjurkje van te maken. Iets wat ik aan kan naar sollicitaties of werk.


Mijn vriend is een auto freak en daarom kocht ik dit leuke vintage racestof. Helaas is het wel echt enorm synthetisch en daarom heb ik er tot nu toe ook nog niets van gemaakt. Volgens mij zou ik me kapot zweten in een jurkje van deze stof.


Ooh, deze vind ik zo prachtig! Helaas zijn de vlekjes doorzichtig en moet ik de jurk die ik hiervan wil maken (ongeveer het BGxJV jurk model) helemaal voeren. Vorig jaar wist ik niet zo goed wat ik ermee moest, maar hiervan zal wel ern outfit foto komen als hij klaar is!


Heel impulsief kocht ik deze stof vorig jaar, heel veel stoffen die je vandaag ziet komen uit 1 bestelling bij destoffenkraam.nl en zo ook deze. Het is een stofje dat me echt terugbrengt naar het midden van de jaren 90 en juist dat vond ik zo leuk. Een naveltruitje zal ik de wereld besparen, maar misschien vind ik nog wel een leuk patroon in een oude knip.


Het is volgende week alweer Koningsdag en daar hoort wel een speciale outfit bij. Deze stof kocht ik vorig jaar al, maar heb daar toen niks mee gedaan. Voor dit jaar staat het wel op de planning, maar zoals je ziet moet ik dan nog hard aan de slag.


Ook met deze stof, want ik had bedacht dat deze prachtige royal blue stof perfect zou zijn voor een rokje bij de bovenstaande stof. Ik wil graag een geschulpte onderkant maken bij deze rok, dus daar zal ook wel een tutorial van komen!


Niet alle stoffen uit mijn stash heb ik zelf gekocht, deze heb ik bijvoorbeeld vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen van mijn zus. Echt een hele mooie stof, maar geen idee wat ik er mee moet doen omdat het maar een klein lapje is, maar uiteindelijk zal er vast wel een leuk project uit rollen.


Dan de laatste stof uit mijn stash voor vandaag, mijn trots; Vlisco stof. Hiermee heb ik ook nog geen echte plannen, maar misschien is een jasje wel een keer leuk, in plaats van altijd jurkjes of rokjes. Misschien een broek, hoe gaaf zou dat zijn? Super apart, maar wel heel erg Minke.

Volgende week zal ik de rest van mijn zomerstoffen stash laten zien, al is hij dan inmiddels weer wat geslonken, als het goed is tenminste. Heb jij een grote voorraad met stoffen? Of koop je alleen wat je meteen gaat gebruiken?

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen