Stoffenstash zomer 2015 deel 2

Vorige week liet ik al het eerste deel van mijn stoffenstash zien, vandaag is het tijd voor deel 2. Ik heb echt veel mooie stoffen waar niets mee gebeurt, eeuwig zonde eigenlijk, maar ja ik heb het stiekem best wel druk met andere DIY's, voor mijn blog en andere dingen. Misschien moet ik 1 dag in de week naaidag maken, haha. Anyway, nu eerst even pronken met mijn voorraad, want daar kan ik wel even mee vooruit!


Dat ook bij stoffen goedkoop soms duurkoop kan zijn bewijst deze stof wel. Ik was verliefd op de 70s/ flower power print, maar met een verbod op bloemetjes heb ik hem nooit tot iets moois kunnen maken. En sowieso, bruin is de kleur van poep en zelden van mooie kleding!


Ook deze stof was min of meer een miskoop, maar dat is meer om de stof zelf, want de print vind ik zelf nog steeds FAB! Maar ik denk dat ik weet wat ik van deze stof ga maken en daar zal in mei of juni ook een tutorial van te zien zijn (als het lukt zoals ik wil, tenminste.)


Eigenlijk is dit een restje, want van deze stof maakte ik een van mijn eerste zelfgemaakte jurken. Van dit overgebleven stuk stof wil ik graag een rok maken, maar het is heel dun stof, dat snel kreukeld en na daar ben ik niet zo'n fan van. Haha.


Net als vorige week ook deze week een stofje dat ik van mijn zus kreeg. Zo mooi en niet genoeg voor een heel kledingstuk, maar ik ga hier wel mee aan de slag, want hij is zooo mooi!


Dit is geen spijkerstof, maar het lijkt er toch wel een beetje op, daarom wil ik graag een jumpsuit in overall stijl maken, maar ik durf niet zo goed, haha.


Vorige keer liet ik al een Vlisco stof zien, ik ben echt fan van Afrikaanse waxprint stoffen, maar dit is gewoon een 'goedkope variant'. Ik kocht het in een online winkeltje waar ze niet zo gek veel dingen hadden, maar wel dus deze (en twee andere Afrikaanse print stoffen, die al tot kledingstuk zijn gemaakt.) Dit is gewoon voorraad, hier hoeft voorlopig niets van gemaakt te worden, wat mij betreft.


Uit datzelfde winkeltje komt ook deze stof, ik bestelde hem toen ze opheffingsuitverkoop hadden. Uiteindelijk vind ik het een te hoog 'Ik hou van Holland' gehalte hebben, maar ja dat heb je dus heel soms wel eens.


In 2013 zijn mijn vriend en ik op vakantie naar Marrakech geweest, het was een combinatie van veel luxe en een beetje cultuur, maar ik wilde vooral ook stoffen kopen! Dit was 1 van de stoffen die ik kocht, zo prachtig maar ook best wel duur! Daarom ben ik huiverig om er iets mee te maken, maar wie weet is 2015 het jaar dat het gebeurd!


Dit is een stof die ik bij Kwantum kocht, haha, ja de meubelwinkel. Ik zag hem liggen en hoewel het gordijnstof is is hij was soepel genoeg voor een leuk zomerjurkje, dus nam ik het mee (voor 3 euro de meter geloof ik, dus no way dat ik dat aan me voorbij kon laten gaan!) Ik wil er een mouwloos jaren 50 jurkje van maken.


Als laatste mijn allereerst gekochte Afrikaanse waxprint stof. Ver voor ik uberhaupt zelf kleding maakte kocht ik deze al, verliefd op de stijl en kleuren. Helaas is het nog nooit tot een kledingstuk verwerkt omdat het een coupon was en dus vrij klein, maar het vergaat niet en ook zo kan ik er elke keer van genieten als ik de stof zie.

Dat waren al mijn zomerstoffen, het wordt wel tijd dat ik eens flink aan de slag ga want ik kan niet blijven hoarden natuurlijk! Ik krijg wel echt helemaal zin in de zomer als ik deze vrolijke stofjes zie. Maar; laat de regen eerst nog even komen zodat ik lekker achter mijn naaimachine kan kruipen en deze prachtige stoffen kan omtoveren tot prachtige kleding!

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Wat leuk! Leuke blog heb je ook :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die eerste blauwe stof vind ik er wel erg leuk uitzien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een mooie stofjes! Het stofje met het te hoog 'ik hou van Holland ' gehalten vind ik super leuk! Ik hou wel van dat soort stofjes :)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen