DIY archief: Leuk voor moederdag

Zondag is het moederdag, de kans om je moeder even in het zonnetje te zetten. Nu wilde ik in eerste instantie een nieuwe DIY maken, maar hoewel ik best wel wat gave ideetjes had bleven ze allemaal steken op een punt dat ik er eigenlijk niets mee kon. Daarom besloot ik maar eens in mijn DIY archief te duiken en op te zoeken welke eerder gepubliceerde DIY's eigenlijk wel eens kei tof zouden zijn voor als moederdag cadeau. Ik ben de eind 20 dan al wel gepasseerd, ik kan me eigenlijk amper herinneren dat ik ooit een cadeau gekocht heb voor ons mam, het liefst maak ik zelf iets want daar gaat dan zo veel meer liefde in zitten dan als ik 'even snel naar de winkel ga omdat het moet'. Mama is veel meer waard dan dat en hoewel ik dat op andere dagen ook probeer te laten zien is moederdag daar uiteindelijk wel de meest uitgesproken dag voor. Zoals ik dus al zei snorde ik dus mijn leukste DIY's op die vooral ook heel erg moederdag-proof waren, kijk je mee?

1. Woonketting


Moeders pronken graag met hun kinderen, en wie zijn wij om te zeggen dat het niet terecht is? Daarom is een leuke woonketting waaraan ze foto's kan hangen natuurlijk een erg leuk cadeau. Je kunt de kleuren van de kralen aanpassen aan haar lievelingskleuren of de kleuren uit het interieur, maar ik weet zeker dat ze er erg blij mee zal zijn!

2. Vaasje


Bloemen zijn ook altijd een erg geliefd moederdag cadeau, maar bloemen in een zelfgemaakt vaasje geven is natuurlijk nog veel leuker! In de DIY plakte ik de flesjes aan elkaar met plakband, maar met een lijmpistool is nog stukken steviger en eenvoudiger ook nog.

3. Ontbijt met een lekker broodje


Als je nog thuis woont (of toevallig thuis logeert met moederdag) kun je je moeder verrassen met een lekker ontbijtje op bed. Maak er een extra speciaal broodje bij zoals ik in dit recept liet zien, verse jus en een kopje koffie of thee. Voor extra gezelligheid kun je er natuurlijk een ontbijtje voor 2 van maken. Voor je moeder en je vader samen of voor jou en je moeder. Lekker bijkletsen en lui doen.

4. Kaart


Wil je je moeder iets geven wat niet tastbaar is (bijvoorbeeld een uitje) dan kun je dat aankondigen op een leuke zelfgemaakte kaart, maar een kaart is natuurlijk ook heel leuk bij een ander cadeau met een mooie tekst er op zal het misschien wel moeilijk zijn voor mams om haar ogen droog te houden.

5. Deurkrans


Een deurkrans is ook een heel leuk cadeau, je kan ook hier weer de lievelingskleuren van je moeder in verwerken. Gebruik in plaats van de vlinders mooie kunstbloemen, dan kan de krans best ook in de buitenlucht hangen, want zoals ik al in het originele artikel zei is dat met de papieren vlinders niet echt handig.

Dan wil ik, voor ik af sluit, er ook nog even bij stilstaan dat er natuurlijk ook meiden zijn die geen moeder (en/of oma) meer hebben. Ik kan me zo voorstellen dat dit voor hen, jullie, een hele moeilijke tijd is. Overal waar je komt wordt je geconfronteerd met dit enorme verlies en gemis. Toch kan ik me voorstellen dat je ook iets wil doen voor je moeder, iets bij haar gedenk plek bijvoorbeeld en misschien is ook dan iets wat je zelf hebt gemaakt ook wel heel speciaal. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte en hoop dat jullie ook terug kunnen denken aan mooie herinneringen op deze speciale dag.

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Hele leuke DIY's ! Ik denk dat ik eens die krans ga maken met in de plaats van vlinder bloemen, ga er nog eens over denken. Dank je wel voor de ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen