DIY: Coolio oorbellen

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mijn DIY's niet altijd zelf gebruik of draag, dit heeft de meest uiteenlopende redenen, van 'toch niet stevig genoeg' tot 'vriendje lacht me uit'. Maar de oorbellen die ik vandaag heb gemaakt ga ik zeker dragen, ik vind ze helemaal coolio en apart.



Tijd: 20 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: Roosjes (hier) - zettingen (hier) - cabochon (hier) - gouden kraal 5mm - kettelstift (hier) - oorstekers (hier) - connector ornament (hier) - secondelijm.


Die lijm op de achterkant van de roosjes en aan de binnenkant van de zetting.


Leg de connector op de lijm zodat je straks de gaatjes kunt gebruiken om het roosje vast te maken, plak ook de cabochon in de zetting. Laat dit even 10 minuten goed drogen.


Rijg de gouden kraal aan je kettelstift en buig ook de andere kant in een oogje.


Maak het onderste oogje van de kettelstift vast aan de bovenkant van de roos.


Maar het bovenste oogje vast aan de zetting.


Doe lijm op de achterkant van de zetting.


Plak dan daarop de oorstekers, nog even goed laten drogen en dan kun je de oorbellen dragen.

Eindresultaat:




Binnenkort zul je ze dus zeker wel een keer zien bij een outfit post (misschien komende zondag al, want dan komt er weer een nieuwe, stay tuned dus.) Bij beadmixer.nl hebben ze zowel de roosjes als de cabochons in verschillende andere kleuren, dus je kan echt los gaan met kleurencombinaties, laat de #creachick in je maar helemaal gaan!

Ph. by me.

1 opmerking :