DIY: Iphone 5C hoesje met washitape

Toen ik 1 april mijn nieuwe telefoon kreeg, kreeg ik daarbij ook een nieuwe uitdaging. Telefoonhoesjes voor de Iphone 5C zijn namelijk best heel erg moeilijk te vinden en zeker leuke, betaalbare hoesjes zijn vrij zeldzaam. Gelukkig hebben we eBay en ben ik creatief dus zullen jullie de komende tijd wel veel leuke hoesjes DIY's te zien krijgen. Vandaag ga ik aan de slag met washitape, want dat is gewoon mooi en super snel.

P.S. Dit is ook de eerste DIY die ik maak met mijn telefoon als fototoestel, waarschijnlijk niet de eerste die online komt, maar ik wilde het toch even melden.



Prijs: ??
Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: Telefoonhoesje - washitape - modpodge. Ik vond de prijs moeilijk om te bepalen; het hoesje kost ongeveer een euro op eBay, maar wat je kwijt bent aan washitape hangt af van waar je deze haalt en of je deze al hebt, natuurlijk. Daarnaast gebruik je er echt maar heel weinig van. Mod podge is een best duur goedje, maar mijn tip is dat je deze tegenwoordig voor nog geen euro bij Action kunt kopen.


Je smeert het hoesje ongeveer 2 of 3 rijen dik in met de mod podge. Je zou eventueel ook het hele hoesje in kunnen smeren, maar dan moet je wel een beetje doorplakken met je washitape omdat het ondertussen ook droogt.


Dan plak je rij voor rij je washitape er op, zorg dat het goed recht zit anders gaat het je vast heel erg irriteren in de toekomst, haha.


Als alle washitape op je hoesje zit en de mod podge een beetje gedroogd is kun je de randjes afknippen, want omdat het een doorzichtig hoesje is zie je anders alles lelijk aan de achterkant.


De bovenkant van de washitape moet ook beschermd worden, dus die smeren we ook even helemaal goed in met mod podge. Dit moet daarna wel echt goed een paar uur drogen.

Eindresultaat:






Ik vind mijn hoesje echt heel leuk, maar ik ben echt een type bij wie zulke dingen snel gaan vervelen, dus jullie kunnen in de nabije toekomst veel andere DIY-hoesjes hier vinden, dus als je dit leuk vind moet je me vooral volgen op onderstaande social media. Ow en ik maak deze DIY's wel met hoesjes voor mijn telefoon, maar transparante hoesjes zijn op eBay voor bijna elke telefoon te vinden voor een appel en een ei en dus zelf te transformeren.

Ph. by me.

1 opmerking :