DIY: Paracord

Vorig jaar zomer waren de loombands de grote hype, deze zomer denk ik dat we niet onder de paracord-trend uit komen. Misschien wordt het niet ZO groot als de loombands (wow met die dingen werd je echt dood gegooid!) Vorig jaar had ik voor een DIY al paracord nodig en kon ik het nergens vinden, uiteindelijk heb ik het via internet besteld, maar ik had niet alles nodig wat ik had gekocht en daarom bedacht ik nog een DIY die ik daarmee kon maken. Het gele koord is niet echt paracord, maar komt simpelweg van de 'bouwmaterialen-afdeling' van Action.


Tijd: 45 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: paracord in 2 kleuren - veterklemmen - ringetjes - klein sleutelhangertje als slotje - d-ringetje


Maak van het parakoord een soort lus en laat het lange stuk er achter doorlopen.


Haal de achter doorlopende draad door de lus en blijf dit herhalen. Eigenlijk haak je nu het paracord.


Blijf dit herhalen tot je ketting zo lang is als je zou willen.


Knip dan de ketting los van het overige paracord en haal de draad nog eens door de lus.


Doe hetzelfde met de tweede kleur paracord, deze maak je alleen iets langer (of korter, maar net wat je wil) dan de eerste zodat ze mooi onder elkaar vallen.


Maak dan de veterklemmen aan het paracord, dit kost wel even wat moeite en misschien is het handiger als je er hulp bij hebt, maar uiteindelijk heb ik het ook alleen voor elkaar gekregen. Dan maak je de ringetjes en het slotje er aan en is de ketting klaar.

Benodigdheden:




Ik had dit idee eigenlijk al best wel heel lang op stapel liggen, maar het kwam er steeds maar niet van. Ik moet wel zeggen dat het eindresultaat eigenlijk nog leuker is dan dat het in mijn hoofd zat. En zeker met deze vrolijke kleuren is het echt een ketting die geweldig is voor op zomerjurkjes als het straks wat mooier weer wordt! Misschien moet ik nog meet leuke paracord DIY's maken, ben jij al bevangen door het paracord virus?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Wat een leuke diy! En niet moeilijk! Ik denk dat ik dit wel ga proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat leuk gemaakt zeg! Heel creatief :D
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen