DIY: Rose gouden bloemenkrans

Mijn bestelling bij beadmixer.nl waar ik al vaker over schreef (hier en hier) bestond naast een hoop kralen ook hele leuke rose gouden roosjes. Omdat het geen echte kralen zijn wist ik niet echt goed wat ik er mee moest maken, maar met de eerste zonnestralen kreeg ik meteen zin in festivals en bedacht ik me dat ze super leuk zouden zijn in een haarbandje en dus ging ik daarmee aan de slag.



Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Rose gouden roosjes (hier) - zwarte kleinere kraaltjes (3/4 mm) (hier) - zwarte kralen 6mm (voorraad) - zwarte kralen 8mm (voorraad) - elastisch draad (voorraad).


Begin met het afmeten van je hoofdomtrek in het elastiek, het eindresultaat moet een heel klein beetje strakker zijn dan je hoofd, maar je moet het elastiek ook nog kunnen knopen. Het slimste is dus om tijdens het rijgen af en toe te kijken hoeveel kralen je nog moet rijgen! Omdat de roosjes alleen een gat in de onderkant hebben moet ik een beetje creatief worden. Ik heb dit opgelost door het elastiek eerst recht door het gaatje te halen (gewoon aan het elastiek rijgen dus) en vervolgens aan de voorkant van het bloemetje een kraal (groter dan het gat in het roosje) aan de elastiek rijgen en dan het elastiek nog een keer door het gaatje in de bloem steken. Dan zit het roosje aan de elastiek zoals op de foto.


Vervolgens rijg je 1 kleine, 1 grote en weer 1 kleine kraal aan het elastiek en dan weer een roosje, die je op dezelfde manier als het eerste roosje vast maakt.


Ga zo door tot het de krans om je hoofd past. Zoals ik in de eerste stap al zei; zorg dat de krans wat strakker is als hij niet om je hoofd zit en mooi uitrekt als je hem wel draagt.


Het elastiek kun je eenvoudig knopen. Met een druppel secondelijm op de knoop weet je zeker dat hij niet meer los gaat.





Nu weet ik dat ik zo'n haarbandje niet om hoef te doen waar mijn vriend bij is (en volgens mij is hij niet de enige man die dit soort dingen echt afschuwelijk vind) maar ik vind het zo'n leuke bloemenkrans geworden! Sowieso hou ik ontzettend van rose goud en zijn de bloemetjes sowieso echt te mopsig voor woorden. Dus ik zeg; DIY geslaagd! Wat vinden jullie? Als je trouwens deze, of een andere DIY van mijn site zelf uit probeert vind ik het leuk als je hem zou taggen met de hashtag #creachicks, want zo kan ik ze makkelijk terugvinden! Heeft iemand al ooit een DIY van mij zelf gemaakt?

Ph. by me.

http://minkemariastyle.blogspot.nl/2015/02/diy-statement-ketting-in-blauw.html

3 opmerkingen :

  1. Prachtig! Ik vind hem echt hip. Meestal zie je van die kransen die wat oubollig zijn , helaas heb ik geen hoofd voor een zo'n krans :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind het heel cute staan! en ik denk dat mijn vriend het ook niet echt zou waarderen :P

    BeantwoordenVerwijderen