DIY: Stempels van gum

Stempels maken van gum is niets nieuws, ik zag het al toen ik net met mijn oude blog was begonnen in 2009. Maar ik weet ook dat niet iedereen in 2009 al op blogs aan het koekeloeren was en ik weet ook dat niet iedereen alle soorten DIY blogs af gaat, dus leek het me alsnog heel leuk om er een DIY artikel aan te wijden.



Prijs: 23 cent
Tijd: Afhankelijk van ontwerp
Moeilijkheidgraad: ♥ tot ♥♥♥♥, ook afhankelijk van ontwerp


Benodigdheden: Gum - pen/potlood - mesjes of gutsjes.


Begin met het ontwerp dat je als stempel wil uit te tekenen op de gum. Ik nam een simpel patroon, maar er zijn mensen die echt heel ingewikkelde ontwerpen maken.


Dan ga je de delen die je NIET wil dat een afdruk geven weg te halen. Voor eenvoudige ontwerpen kun je gewoon een mesje gebruiken, maar hoe moeilijker het ontwerp, dan worden ook gutsjes echt wel belangrijk. De stempel zelf hoeft er niet mooi uit te zien, als de afdruk dat maar wel is.


Dan ga je aan de slag met stempelkussens of verf en kun je gaan stempelen. De roze verf is een beetje raar van substantie en geeft dus niet echt een strak effect, maar de blauwe verf geeft al een heel ander effect. Stempel wel eerst op een 'proef' papiertje voor je op je kunstwerk stempelt.

Hoe het moet is dus helemaal niet zo moeilijk, alleen dan moet je nog leuke ontwerpen leren uitsnijden, maar dat is slechts een kwestie van oefenen en als je je tijd neemt (hey, de zomervakantie komt er weer aan) dan moet daar vast wel iets leuks uit komen. Natuurlijk, wel delen met de hashtag #creachicks, hè! ;)

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen