Mijn 10 gekke eetgewoontes

We hebben ze allemaal; eetgewoonten die door menig ander zou worden afgedaan als vies, raar of zelfs ziekmakend. Nu werd ik geïnspireerd door een artikel op elleeten.nl waarin 'kitchen confessions' werden gedaan, maar deze gingen vooral ook over koken, ik wil het vandaag alleen maar hebben over mijn gekke eetgewoontes, mijn gekke kookgewoontes komen misschien nog wel een andere keer.



1. Ik vind het zout wat van de (zelfgebakken) friet af valt en op mijn bord beland heerlijk. Ik weet dat teveel zout eten heel slecht is voor je maar ik kan het niet laten. Het is zelfs moeilijk de verleiding te weerstaan het bord waar de vergiet altijd op staat niet af te likken, maar dat doe ik dan uit gezondheidsoverwegingen maar niet.

2. Voor drop/salmiak kun je mij 's nachts wakker maken. Ik ben een tijd lang al voor 8 uur 's ochtends begonnen op mijn werk en zat dan in de auto daar heen al wel eens aan de drop, terwijl ik pas mijn eerste boterhammetje daar zou gaan eten. Wel ben ik vooral liefhebber van zoute drop en niet van zoete drop, maar ja zou je anders verwachten na punt 1?

3. Ik zeg altijd dat ik allergisch ben voor andijvie, terwijl ik dat gewoon niet lust.

4. Als het in huis is kan ik het niet weerstaan om soms een beetje pannenkoekenstroop te snoepen. Ik schenk dan een beetje op de muis van mijn hand en lik het er af.

5. Ook pindakaas is een populaire snack, maar daar eet ik dan vaak wel een hele lepel van.



6. Toetjes en taartjes maken mij echt niet gelukkig. Vaak word ik al snel misselijk van slagroom en van warme chocomelk krijg ik bijvoorbeeld al instant buikpijn. Dus aan het einde van een etentje neem ik lekker koffie of thee, maar doe mij maar gewoon een lekker voorgerecht, daar word ik veeeel gelukkiger van.

7. Bij restaurants die niet veel wisselen van kaart neem ik eigenlijk altijd het gerecht dat me de vorige keer ook is bevallen. Tijdens onze vakantie in Bulgarije was het zelfs zo erg dat ik elke keer dat we in het hotel aten hetzelfde gerecht nam EN in een ander restaurant ook nog eens. Maar ik moet ook zeggen dat het water me weer in de mond loopt als ik aan dat eten denk!

8. Op zaterdag en zondag eet ik het liefst zo simpel mogelijk. Lekker een broodje of noodle soep, maar aangezien wij op donderdag sowieso altijd al friet eten en ik soms ook wel voor fast food kies op een drukke doordeweekse dag probeer ik dit wel altijd zo gezond mogelijk te maken. Het lukt niet altijd en soms eet ik dus een week lang echt heel weinig groenten, oeps.

9. Gezond en toch makkelijk? Dan eten wij sperzieboontjes.



10. Mijn laatste gekke eetgewoonte is dat ik als lunch graag een wit zacht broodje eet, zonder iets er op. Vooral als ik dan een keertje ergens heen moet vind ik het ontzettend vies als beleg dan al een hele tijd op het brood/broodje zit en dan eet ik het het liefst gewoon helemaal zonder iets. Ook tegen een kater werkt het heel goed, al is niet (teveel) drinken natuurlijk veel beter tegen een kater. ;)

Dat waren er 10, lijkt me wel genoeg, toch? Heb jij ook gekke eetgewoontes? Ik ken er ook nog wel een paar uit mijn omgeving, maar of zij nu echt blij worden als ik dat op internet zou slingeren? Ik vind het wel leuk als je jouw gekke gewoontes achter laat in een reactie en als je zelf een blog hebt, is het misschien wel leuk om er ook een artikel aan te wijden.

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Haha ik heb hem ook online gezet vandaag! Leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben juist verzot op taartjes en koekjes.... Mmm, zoetigheid. Zout kan mij juist minder bekoren

    BeantwoordenVerwijderen