Minke Maria kookt: Pita pizza

Als wij shoarma eten dan eten we standaard altijd 2 broodjes, maar omdat er dus altijd 5 in een verpakking zitten gooien we er eigenlijk altijd 1 weg. (Ik weet dat je ze kan invriezen, maar voordat ik er dan 4 ingevroren heb zijn ze echt niet meer lekker.) Maar omdat ik dus echt zo min mogelijk wil verspillen besloot ik toch eens iets te maken van een overgebleven broodje voor de lunch the next day.



Ingrediƫnten:
- Pita broodje
- Tomatenpuree
- Mozarella
- Kaas
- Tomaat
- Italiaanse kruiden

Zoals ik dus al zei maakte ik de mini pizza's voor de lunch en daarvoor is het echt een ideaal recept, want je hoeft de pita broodjes eigenlijk alleen maar te beleggen en vervolgens in de oven te leggen. Je begint dus met het open snijden van de pita broodjes, want 1 broodje maakt 2 mini-pizza's. Op de open gesneden kant smeer je wat tomatenpuree, leg je de tomaat (in plakjes gesneden natuurlijk), mozzarella, kaas en kruiden. De pizza moet ongeveer 15 minuten in de oven en dan is het smullen.



Ik vond het eindresultaat eigenlijk stiekem nog wel lekkerder dan ik had verwacht en wil dus als extra tip nog meegeven dat het ook heel erg lekker is om er nog extra een beetje honing op te doen! Daarnaast is het ook lekker om het pita broodje te beleggen met al je andere favoriete pizza onderdelen, ik hou eigenlijk vooral van heel erg simpel belegde pizza's (vooral heeel veeel kaaasss!!!) Maar ga dus gerust helemaal los, want pizza is daar sowieso ideaal voor en met deze mini-pizza's kun je ook nog eens een aantal verschillende maken. Misschien is dit dus ook wel een leuke party tip!

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Ik maak dit ook soms klaar ;) het is lekker, snel en vullend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah dat ziet er lekker uit! Hier hetzelfde probleem dus dat ga ik zeker eens maken vd overige broodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah dat ziet er lekker uit! Hier hetzelfde probleem dus dat ga ik zeker eens maken vd overige broodjes.

    BeantwoordenVerwijderen