New month - Mei

Ik heb moeite om het stukje over mijn blogverjaardag te typen, ik ben al een paar keer opnieuw begonnen, maar het wil maar niet komen. Gek eigenlijk, want verder gaat het bloggen de laatste tijd echt als een trein en loop ik over van de inspiratie. Ik denk dat het komt omdat ik ook in december al eens terug heb gekeken op het afgelopen jaar van mijn blog en ik ook voor later in deze maand een passend artikel heb geschreven. Soms heb je ook gewoon dat het bloggen wat minder gaat, maar over het algemeen heb ik er gewoon heel veel zin in.



Niet gek ook als je weet dat mijn blog vorig jaar deze tijd nog 50 volgers had en nu al meer dan 250! Ook mijn aantal bezoeken is flink gestegen, maar ik weet eigenlijk niet zeker hoeveel, omdat ik pas sinds september gebruik maak van de juiste plugin, maar sindsdien is mijn aantal bezoekers ook al bijna verdubbeld. Het gaat dus goed met MinkeMaria.nl! En ik ben er trots op, wil er nog harder voor gaan werken om hem leuker en aantrekkelijker te maken.

Zo had ik nooit echt een doelgroep (of profiel van de perso(o)n(en)) waarvoor ik schrijf en nu heb ik besloten daar toch maar eens aan te gaan denken; wie wil ik nu eigenlijk aanspreken met mijn blogjes? En wie bezoeken mijn blog eigenlijk? Zijn dit dezelfde mensen? Wat kan ik veranderen omde gewenste doelgroep aan te spreken, als dit nog niet zo is. Het kost veel tijd, maar ik denk dat jullie erde komende maanden achter gaan komen wat mijn conclussieszijn geworden en dat het nadenken over deze blog me ook echt verder gaat helpen.



Wat ik dan nog wens voor komend jaar? 500 volgers zou leuk zijn, nog meer bezoeken en vooral zou ik graag willen dat meer van mijn lieve lezers (leuke) reacties achter zouden laten want stiekem vind ik dat de leukste beloning voor mijn werk. Ik zal komende maanden zeker ook wel actiever worden op social media, dus als je me daar nog niet volgt; snel gaan doen. Kortom; de komende 12 maanden ga ik knallen met mijn blog en ik hoop dat jij daar bij zal zijn!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Congrats! Op naar nog veel meer steeds succesvollere jaren! :D

    BeantwoordenVerwijderen