Pakjes en zakjes vs zelf koken #4

Ik kocht de Knorr basis voor pastasaus toen daar een geld terug actie op was (deze is nu helaas verlopen) en jeetje, wat was ik blij dat ik het geld uiteindelijk terug kon krijgen! Het was lekker hoor, maar juist daarom besloot ik ook even op de ingrediƫnten lijst te kijken en wat ik daar zag verbaasde me eigenlijk wel. Eigenlijk was het gewoon hetzelfde als de 'gewone' pakjes met tomatensaus, maar dan meer dan dubbel zo duur. Dat beetje basilicum kost niet zoveel dat het dubbel zo duur zou zijn en ik heb de ingrediƫnten van de andere versies niet gezien, maar de mozzarella zal ook wel naast de pan hebben gelegen, uiteindelijk zijn Italiaanse kruiden wel mijn favoriet in zulke sauzen dus zullen we deze nu gaan maken.



Ik maak dit dus eigenlijk helemaal niet zelf want in dit geval gaat het vooral over het besparen en niet zozeer over gezonder of beter zijn. Ik kocht voor 52 cent een vrij groot pak met tomatensaus, maar ik denk dat dit van de Italiaanse weken over was en niet standaard in het assortiment zit. Van deze verpakking maak ik 4 porties; 2 om op te eten, 2 om in te vriezen. Heerlijk als je een keer geen zin hebt om te koken. Ik had ook nog eens geluk dat de champignons in de aanbieding waren. Met 500 gram half-om-half gehakt voor 2 euro zouden mijn uiteindelijke uitgaven onder de 3 euro blijven. WAUW! Wat betreft spaghetti, de pasta die ik er zelf het liefst bij eet, kun je het beste de pasta van AH basic kopen en niet bij Lidl of Aldi, dat scheelt bijna 20 cent! Lijkt nu niet zoveel, maar als je op elke boodschap 20 cent zou kunnen besparen loopt het aardig op...



Dan het recept; snipper een uitje en bak deze in een beetje olie of boter, als ze een beetje glazig worden voeg je er het gehakt aan toe en dit bak je rul, dit doe je door constant door het gehakt te roeren zodat alle stukjes los gebraden worden. Als dit gaar is voeg je de in plakjes gesneden champignons toe en ook de tomatensaus en 100 ml water waarin een bouillonblokje is opgelost. Ook de spaghetti kook je in water waar een bouillonblokje in is opgelost. Vervolgens voeg je wat Italiaanse kruiden toe aan de saus, ik voeg altijd extra veel toe, want dat is lekkeeerrrr! Je brengt dit geheel aan de kook en laat het ongeveer 10 minuutjes doorkoken. Als dan de spaghetti ook gaar is kun je het opdienen.



Met deze maaltijd maak je mij keer op keer weer dol gelukkig, helaas vind mijn vriend dit minder lekker. Maar hem paai ik dan weer door er extra veel geraspte kaas over heen te gooien, want dat maakt het nog lekkerder. En soms is het gewoon heel makkelijk en heb ik liever makkelijk dan dat ik mijn vriend blij maak, daar doe ik die andere dagen al genoeg voor.

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Ik probeer het meeste van mijn eten zelf te maken, meestal vind ik dat toch iets lekkerder

    BeantwoordenVerwijderen