Plog: vrijdag 29 mei 2015

Voor vandaag stond een outfit foto gepland, ik heb namelijk onlangs zelf een prachtige zomerjas gemaakt. Een mooie hemelsblauwe jas. Maar helaas bleek hij nog niet helemaal goed te zijn en moest ik er nog even naar kijken met mijn naaipartner (smam, wie anders?) Daarom moest ik hals over kop gisteren nog foto's maken met iets anders aan. Helaas bleek ook deze outfit niet echt de hit te zijn die hij moest zijn en was mijn fotograaf een beetje opgejaagd waardoor hij geen geduld had om echt mooie foto's te maken. Tsja, wat plaats je dan op zo'n zondagmiddag op je blog? Je wil je publiek niet teleurstellen. Gelukkig heb ik vrijdag de hele dag geplogd, dit artikel zou eigenlijk pas op maandag 8 juni online komen, maar gelukkig kon ik hem dus gebruiken voor vandaag.

Ik heb best wel vaak het voornemen om een dagje te ploggen, maar meestal vergeet ik dan toch steeds de camera te pakken of werd mijn dag gevuld met dingen waar ik geen foto's van kon maken. Vandaag is het wel gelukt. Ik had een lekker relaxte dag, moest wel het een en ander doen voor mijn blog, maar ik kon ook lekker even naar Ikea. Kijk dus mee naar mijn dag!


Goedemorgen! Tijd om op te staan!


Dit is mijn To Do-lijst voor dit weekend, ik hoop wel zo veel mogelijk vandaag te doen, maar ik heb morgen en zondag ook nog even. Gelukkig. Ik heb hem expres voor de plog een beetje neutraal gehouden zodat jullie niet teveel verklapt krijgen wat er op mijn blog komt, haha.


Ik begon met het maken van de playlist, deze komt aan het einde van de maand online (ja ik werk ongeveer een maand vooruit, tenminste dat probeer ik.) En daar kun je dan ook lezen waar mijn blognaam vandaan komt!


Ik ben echt verslaafd aan lijstjes maken waarop ik kan afstrepen wat ik heb gedaan, dat werkt nu eenmaal motiverend voor mij, en dit was alles wat ik deze week moest doen; 16 artikelen schrijven. Aan het einde van deze vrijdag heb ik 14 stickertjes kunnen plakken dus dat betekend dat ik morgen nog 2 artikeltjes moet maken. Hier had ik trouwens net het stickertje voor het playlist artikel geplakt.


Als ik mijn eerste artikel klaar heb vind ik het tijd om mezelf aan te kleden en ontbijt te maken. Meestal doe ik het wel in deze volgorde omdat ik net na het wakker worden niet echt lekker eet, dus dan wacht ik een uurtje (of in dit geval wel bijna 2, oeps) voordat ik dat allemaal doe. Dat is het voordeel van thuis werken!


Ik probeer al een aantal maanden goed vooruit te werken, maar omdat ik begon met dus 2 maanden 'in een keer' te moeten doen ging dat maar langzaam. Nu ben ik zo ver dat ik in de eerste maand van juni nog maar de laatste 5 artikelen voor mei hoef te schrijven en de eerste van juli en daarna loop ik (als het goed is) voortaan een maand vooruit. Ik heb dus ook echt nog nooit gehad dat ik zoveel artikelen in 'voorraad' had, echt een heerlijk gevoel dit!


Ik haal de post uit de brievenbus, gelukkig geen vervelende rekeningen. Wel deze stof die ik uit mocht kiezen van stofnodig.nl, een leuke website waar ze dus stoffen verkopen en ze staan er ook mee op verschillende markten! Check zeker de site dus even. In juli ga ik een leuke naai-DIY laten zien met deze stof.


Ja, huishoudelijke klusjes moeten ook even gedaan worden, dus daar besteed ik even wat uurtjes aan. Lekker als alles schoon en opgeruimd is voor het weekend. En als het raam heeft open gestaan zodat alle 'oude slaaplucht' uit je slaapkamer is.


Als alles wat 'moet' klaar is mag ik even ontspannen en dus ga ik lekker naar Ikea.


Daar zie ik dit opbergrek (de witte, met de mandjes) OMG die moet ik hebben! Helaas heb ik er NU geen ruimte voor maar na de zomer wordt ons huis verbouwd en gaan wij alles veranderen en als het goed is moet het dan wel passen. Zo leuk voor sjaaltjes en tassen en dat soort 'frummeltjes'. Oooohh, moet ik hebbeeeennnn!!!


En toen kreeg ik dus heel erg zin in Zweedse balletjes. Het was nog vroeg toen ik bij Ikea aan kwam (een uur of 15) maar toen ik eenmaal klaar was met shoppen was het precies een mooie tijd om naar het restaurant te gaan. En dat bleek waar te zijn, want ik moest wel eventjes wachten in de rij, maar na mij ontstond echt een enorme file aan Zweedse-ballen-fans.


Toen ik weer naar beneden wilde gaan met de lift zag ik deze lamp, gelukkig was hij uit, maar hoe lullig is dat voor gehandicapten en mensen die slecht ter been zijn? Zo'n lichtje met 'ja, pech, blijf maar boven!'


Een van mijn aankopen waren deze 4 dozen. Ziet er een stuk opgeruimder uit dan wat ik er eerst in had staan (2 doorzichtige dozen en 1 grote bak die flink te klein was voor het vak in de kast.) Ik hoop dat ik het ook netjes kan houden. Ik besloot wel alles alvast flink op te ruimen en voor ik het wist werd het al bijna donker, heerlijk als je zo de tijd kunt vergeten.


Gelukkig zag ik wel nog net deze regenboog, zo prachtig. Net toen ik daarvoor op het balkon stond kwam er ook een koets voorbij in Assepoester-stijl, echt zo vet! Helaas waren de foto's die ik daarvan heb gemaakt allemaal te verschrikkelijk (bewogen) om hier neer te zetten.


Morgen ga ik outfit foto's schieten met kleding van vorig jaar. Eigenlijk wilde ik mijn nieuwe zomerjas al showen, maar daar was nog het een en het ander mee mis, dus dat ging helaas nog niet. Daarom ging ik hals over kop op zoek naar iets anders en dit leek me een geschikte rok.


Ik maakte nog een snack, maar vergat er een foto van te nemen.


Daarna ging ik in de douche en maakte ik deze plog. Mijn vriend was 's avonds naar een jamsessie (dat doet hij vaker, hij is drummer) maar kwam lekker op tijd naar huis zodat we nog samen tv konden kijken. Daarna ben ik lekker op tijd gaan slapen, morgen nog even 2/3 artikelen schrijven en zondag viert mijn nichtje haar 14e verjaardag (wat zeg ik; mijn NICHT) dus ik ga een leuk weekend tegemoet.

Ik hoop dat jullie mijn plog leuk vonden, laat zeker even weten of je wil dat ik dit vaker moet doen of voortaan vooral achterwege moet laten!

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Ik heb het deze maand wat moeite met vooruit te schrijven. Veel te druk en te weinig tijd. Sterk dat het jou wel lukt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat rekje van Ikea is zeker leuk! Brengt mij weer op ideeën ��
    Handig ook vooruit bloggen, bij mij lukt dat niet altijd.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen