Sooo last season DIY #3

Mijn laatste 'aflevering' van de 'Sooo last season DIY' is al weer even geleden, dus ik bedacht me dat het vandaag wel weer eens een keer tijd was hiervoor. Deze DIY is geïnspireerd op een collectie van Christian Louboutin, waarbij hij gebruik maakte van wit leer en gekleurde studs. Prachtig en heel leuk om te gebruiken als telefoonhoesje! Dus besloot ik de spullen in te slaan voor deze DIY, maar inmiddels zijn we maanden verder en is het er nog steeds niet van gekomen deze DIY te plaatsen. Tot vandaag!



Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Studs - wit hardcase telefoonhoesje - lijm - nagellak - plakband


Als eerste kies je hoe vaak je welke stud je welke kleur geeft, ik besloot alle kleuren 2 keer en sommige zelfs 3 keer terug te laten komen, maar je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om alles in minder kleuren te doen, of juist alle studs in verschillende kleuren.


Om de studs op een makkelijke manier te verven plakte ik ze op een plakbandje die ik dan weer om mijn vingers plakte, het slimste is een goed plakkende schilderstape, want die kun je makkelijk losmaken en weer opnieuw om je vinger plakken.


Laat de nagellak goed drogen, voor je eventueel een tweede (en misschien wel derde laag) aan brengt.


Zorg dat je alle kleuren klaar hebt voor je verder gaat.


Dan leg je alle studs op je hoesje, in de volgorde dat je ze wil hebben en zo recht mogelijk. Ik heb dit wel gewoon uit de losse pols gedaan, je kunt het natuurlijk ook precies uitmeten maar dat vond ik niet perse nodig. Dan lijm je alle studs 1 voor 1 op het hoesje.

Eindresultaat:


Ik ben echt heel erg blij met het eindresultaat, misschien hadden er meer studs op gemogen, maar ik had al studs en dacht er dus bij te kopen, alleen waren deze anders en besloot ik dus om dan maar gewoon 1 soort te gebruiken. De verschillende kleurtjes maken het hoesje extra vrolijk en helemaal geschikt voor de lente! Mocht je hem na maken, laat het dan zien op instagram of twitter met de hashtag #creachicks. Fijn weekend!

Ph. by me.

1 opmerking :