Tv tip: Hip voor nop

Ik heb dit programma geloof ik al wel eens eerder genoemd op mijn blog, maar het leek me nu eens echt leuk om er een artikel aan te besteden. Hip voor nop is namelijk een super gaaf tv programma dat op donderdagmiddag door de EO wordt uitgezonden. Elke aflevering staan er 2 bff's centraal die binnenkort een speciale gelegenheid hebben; dit kan een tripje Londen zijn of een schoolfeest of iets anders, maar de meiden weten vaak wel wat ze willen. Helaas hebben de meiden vaak weinig of geen budget om te gaan shoppen en daarom schakelen ze het programma in.



Anne-mar (de presentatrice) duikt vervolgens de kledingkast mee in en trekt daar alle kleding uit die favoriet is (dat gaat in de hip tas) maar ook kleding die stom is, te klein of stuk (deze gaan in de flop tas.) Vaak worden er ook nog wel wat maffe verzamelingen meegenomen, zoals bierdopjes of pasjes en zelfs medailles! Vervolgens gaat een sterrenstylist aan de slag om een ontwerp te maken voor een nieuwe outfit, gemaakt van alle flops. Meestal komt hij of zij nog wel wat te kort en worden de meiden op pad gestuurd om uit de kast van moeder, oma, tante of vriendin nog een missend onderdeel te regelen. En daarna helpen ze zelf de styliste nog een handje om hun outfit af te maken. Hierbij komen meestal hele leuke DIY's voorbij! Dat vind ik natuurlijk helemaal leuk!



Uiteindelijk krijgen de meiden nog een make-over en dan mogen ze, voor de ogen van vriendinnen, de catwalk op. Ik vind de uitkomst altijd erg verassend en sommige DIY's zou ik echt meteeen met jullie willen delen! Maar dat vind ik niet helemaal eerlijk, misschien moet ik een keer een artikel schrijven over de leukste Hip voor nop DIY's, waarin ik ze zelf probeer en aan jullie laat zien? Door dit programma ben ik zelf wel heel anders naar mijn miskopen gaan kijken, ik heb zo al twee jurken hergebruikt. Hip voor nop is inmiddels al weer een tijd bezig aan het tweede seizoen, maar je kunt alle afleveringen (ook die van seizoen 1) terug kijken op eo.nl/hipvoornop Gelukkig heb je morgen een vrije dag!

Ph. eo.nl/hipvoornop

1 opmerking :

  1. Klinkt heel leuk! Ga eens een aflevering terugkijken. Ben benieuwd. Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen