Blog dromen (ambities)

Ik ben momenteel bijna een jaar (onvrijwillig) full-time blogger en ik heb in dat jaar heel wat bereikt met mijn blog, zo ben ik eigenlijk voortaan een maand (min een stuk of 4, 5 artikelen) vooruit gewerkt, zijn mijn bezoekers aantallen flink omhoog gegaan en heb ik, zoals ik al eerder vertelde, gevonden voor wie ik nu ECHT wil schrijven. Dat is heel veel en ik vind persoonlijk ook dat de kwaliteit van mijn blog flink omhoog is gegaan, nog lang niet waar ik wil zijn (vooral fotografie is nog een puntje nu ik nog met mijn telefoon foto's maak) maar als ik terug kijk op mijn onregelmatige plaatsen van artikelen, slechte (gehaaste) DIY's, echt slechte foto's en vooral ook veel 'simpele' artikelen als eBay shop tips (natuurlijk super leuk, maar een shoplog ervan is eigenlijk veel leuker, toch?) dan wow, zo gek was het niet dat er niemand kwam kijken of comments achter liet. Toch ben ik er natuurlijk nog lang niet, maar wat zijn nu eigenlijk mijn wensen, mijn meest heimelijke dromen voor mijn blog?



1. MinkeMaria.nl als werk
Bij lijstjes met tips voor bloggers (die als paddenstoelen uit de grond lijken te komen) staat bijna altijd op 1 dat je niet mag beginnen met bloggen om er geld mee te verdienen. Nou ben ik ook echt niet om die reden begonnen, maar mijn droom is het stiekem toch wel. Ik ben blij met elke persoon die mijn blog met een bezoekje vereerd, maar de aantallen die je bij de grote beutyblogs ziet dat is toch wel de ultieme droom. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik niet verwacht rijk te worden (hell, ik verwacht ├╝berhaupt niks) maar mijn werk kunnen maken van mijn hobby is wel een reden om kei hard te werken!

2. Een boek schrijven
Al van kleins af aan wil ik een boek schrijven en als kind heb ik ook vele boeken geschreven. Boeken van 5 aan elkaar geniete A4tjes met verhalen die vol stonden met 'en toen' en die vooral gingen over totaal niet spannende dingen. Als tiener schreef ik veel fanfictions met veel heel onwaarschijnlijke gebeurtenissen (zangers die vanaf het podium verliefd worden op meisjes in het publiek en zo.) Wat voor boek ik zou willen schrijven is me niet echt duidelijk; misschien een tof DIY boek of juist een leesboek voor kinderen/jongeren. Wat me ook wel super vet lijkt is om een vakantieboek te maken, gewoon een soort veredeld, dikker tijdschrift voor de vakantieperiode, voor lezers van mijn blog of andere jonge mensen die van dezelfde dingen houden als wij oftewel mede-#creachicks!



3. In een tijdschrift komen
Misschien is mijn kans hiervoor groter dan de andere twee (misschien zou dit mijn kans op de andere 2 wel vergroten) maar dit is echt iets wat me heel tof lijkt; een DIY maken en daarmee in een van mijn favoriete tijdschriften komen (CosmoGirl en Fashionista, lezen jullie mee?) Ik probeer met de DIY's die ik maak ook een beetje te bedenken of ze in die magazines zouden KUNNEN staan (soms zijn ze daarvoor misschien wat te ingewikkeld, maar ik bedoel wat betreft doelgroep) en ook met mijn andere artikelen, al faalt dit artikel daar misschien een beetje in, haha. Wisten jullie trouwens dat ElleGirl komende maand weer (eenmalig?) terug komt? Ik kan niet wachten tot hij in mijn brievenbus ligt en jullie krijgen er dan ook zeker een sneak peak van te zien! Maar dat is even iets anders.

Voor ik deze 3 dromen waar maak hoop ik sowieso dat ik met hele leuke bedrijven mag samenwerken, misschien naar gave events mag gaan, veel contacten mag leggen met andere bloggers (eerlijk is eerlijk, ik vind dat erg moeilijk! Maar als jij blogger bent en je ziet een leuke samenwerking wel zitten of wil gewoon kletsen; mail me gerust! Ook als je een niet-bloggende lezer bent vind ik het trouwens leuk om van je te horen, laat vooral veel comments achter!) en vooral heel veel mooie blog artikelen te schrijven.



Nu heb ik het wel de hele tijd over dromen, maar zijn dit niet eigenlijk ambities? Klinkt toch wat meer haalbaar en minder kierewiet, haha. Hoe je het ook noemt, nog betekent het dat ik er 200% voor moet gaan en vooral goede kwaliteit moet gaan/blijven leveren.

Wat zijn jouw ambities? (Blog of van een ander soort.)

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Oh super veel succes met je blogdoelen! Ik vind echt dat je een hele leuke blog hebt :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook graag in een tijdschrift komen. Dat lijkt mij een grote eer en heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede ambities! En ook gedrufd dat je daar zo open over bent. Bij deze voor mij de eerste keer online: ik zou ook graag geld willen verdienen met bloggen. Zo, hoge woord is er uit! We zitten overigens qua niche niet in elkaars vaarwater;) Boek en tijdschrift kunnen elkaar zeker aanvullen! Heb je al eens contact gehad met hoofdredactie van tijdschriften? Succes ermee iig!

    BeantwoordenVerwijderen