DIY: Armbandjes van restjes stof

Als ik weer eens aan het naaien ben en echt een heel gave stof heb vind ik het altijd extreem jammer dat ik de restjes 'moet' weggooien. Daarom besloot ik op een gegeven moment, toen ik echt helemaal loco was van de print, om er een armbandje van te maken. Vandaag ga ik laten zien hoe.



Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: stof - veterklemmen 1cm - ringetjes - slotjes.


Knip uit de stof 3 repen van elk ongeveer 1cm breed en 30 cm lang.


Klem deze stroken stof tussen je veterklem.


Maak een vlecht van de 3 stroken, net zo lang tot je het bandje helemaal om je pols kan doen.


Knip dan het overige stof af en plaats ook aan deze kant een veterklem.


Maak aan 1 van de veterklemmen met een ringetje een slotje vast.


En aan de andere kant een ringetje.

Eindresultaat:


Ik vind het echt hele leuke armbandjes erg zomers en ik combineer ze ook graag met eerder gemaakte armbandjes. Je kunt ze gewoon omhouden met zwemmen en douchen en zo, ik hoop ook dat ze er een beetje meer 'geleefd' uit gaan zien (met raffels en zo, geen vuiligheid, haha.) Wat doe jij met je restjes stof?

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Zo maakte ik vroeger soms ook zo'n armbandjes. Ze zijn echt superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke armbandjes! Waar kun je van die klemmetjes en ringetjes kopen? Misschien moet ik eens kijken bij de hobbywinkel hier in het dorp :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kralenwinkelalbertien.nl is mijn hofleverancier voor de klemmetjes, maar bijna elke kralenwebwinkel heeft ze wel, net als de ringetjes en slotjes.

      Verwijderen