DIY: Marmer klok

Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met de make-over van mijn hobbykamer/blog office en stiekem ben ik nog steeds niet helemaal klaar. Zo wil ik eigenlijk een nieuwe plank (want deze houtprint en dat kan echt niet, ik wil gewoon wit) en heb ik alle doorzichtige bakken vervangen voor witte dozen. En ik heb nog steeds geen lamp en geen klok. Nou ja, vandaag heb ik dus een klok DIY voor jullie, dus dat is nu opgelost. Kijk mee hoe ik hem heb gemaakt!



Tijd: 60 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Ronde kartonnen deksel - uurwerk (hier) - marmer plakplastic - riem - schaar - mesje.


Begin met het (ongeveer) afmeten van de bovenkant van de deksel, die als basisvorm dient voor de klok, op het plakplastic. Daarna knip je het ook uit, natuurlijk.


Plak het plastic voorzichtig op de deksel, zorg dat er geen luchtbelletjes onder blijven zitten. Zorg daarna dat het mooi en gelijk is met de deksel, dit kan je knippen of met een mesje doen.


Meet dan de omtrek en de hoogte van de deksel op.


Knip dan een strook van ongeveer 2 cm breder dan de hoogte van de deksel uit het plakplastic.


Vouw 1 kant van de strook 1 cm om.


Plak de rand dan om de deksel heen, zodat het aan de onderkant ongeveer 1cm uitsteekt en gelijk is met de bovenkant.


Maak een gat in het midden van de deksel...


... en bevestig hierin het uurwerk.


Maak dan de riem vast in het eerste gat.


Smeer de riem een beetje in met stevige lijm.


En hang de klok in de riem, dit is dan waaraan je de klok ophangt.

Eindresultaat:




Zoals je bij benodigdheden al zag heb ik het uurwerk echt voor heel wenig gekocht op eBay, het gevolg was wel dat het niet super verpakt was en er 1 kapot aan kwam, maar ik heb hiervoor gewoon mijn geld terug gekregen, dus dat is goed geregeld. En ik heb stiekem nog een ander leuk idee voor een klok, dus watch out for more!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Wat een leuke DIY! Jammer genoeg hebben wij al een leuke klok thuis :')

    BeantwoordenVerwijderen