DIY: Vrolijke wasknijpers

Bij wasknijpers denk je waarschijnlijk niet meteen aan leuke DIY, maar vandaag heb ik er toch een voor jullie, hij is vrij eenvoudig, maar wel te doen op deze regenachtige zondagmiddag (waar blijft de zomer, mensen?) Ik heb jullie al wel eens laten zien dat ik echt enorm veel washi tapes heb, al denk ik dat het binnenkort wel weer tijd is voor een update, en ik bedacht me dat het super leuk is om wasknijpers een beetje te pimpen met tape en zo leuke klemmetjes te krijgen om papieren bij elkaar te houden, verpakkingen dicht te klemmen of als je een touwtje spant kun je ook leuk foto's ophangen. Multi-functioneel dus!



Tijd: 5 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: wasknijpers - washi tape - Mod Podge - kwast - klein schaartje.


Haal de knijpers uit elkaar, zorg wel dat je de mooiste kiest trouwens. In mijn verpakking zaten ook een hoop lelijke knijpers met splinters en zo er aan en dat wordt natuurlijk nooit mooi.


Smeer dan de bovenkant van de ene halve wasknijper in met mod podge, natuurlijk kan je ook 2 kanten doen maar ik koos voor 1 kant.


Knip dan een stuk washi tape af, iets groter dan de lengte van de wasknijper.


Plak de washi tape op de wasknijper, let er wel op dat het patroon niet raar wordt afgekapt.


Maak met de achterkant van de kwast de 'deuk' waar het ijzertje zit, laat dan de lijm goed drogen voor je verder gaat.


Knip al de randjes van washi tape weg.


En zet de wasknijper weer terug in elkaar.

Eindresultaat:




Deze DIY was meteen een goede test voor de neppe Mod Podge van Action en ik moet zeggen dat ik het echt goed spul vind. En aangezien de echte Mod Podge 8 euro kost en deze nepper maar 80 cent lijkt me de keus echt enorm snel gemaakt. Ik vind de knijpertjes ook echt heel coolio geworden, wat vinden jullie?

Ph. by me.

3 opmerkingen :