DIY: Zonnebril met ananas

Ik heb een zonnebrillen tic. Als mini-Minke al wilde ik altijd zo'n zonnebril met op de hoekjes een plaatje van een stripfiguurtje (een sticker, dus na een uur was het er al afgesleten, maar dat gaf niet want na 3 uur lagen de glazen er al uit) en toen ik ouder werd was ik niet weg te slaan bij het zonnebrillen rek in de kruidvat. Pas tegen de tijd dat ik een jaar of 18/19/20 was ging het echt mis; H&M had aan het einde van de zomersale altijd een actie dat alle zonnebrillen 1 euro waren en dan kocht ik er meteen maar een stuk of 5. (Aangespoord door mijn zus die ook wel een flinke zonnebrillen tic heeft en vaak ALLE 1 euro zonnebrillen meenam.) Zo groeide en groeide mijn collectie, tot ik een jaar of 5 geleden begon aan designer zonnebrillen. Die heb ik inmiddels al 4, maar ook goedkope zonnebrillen blijven interessant en het leek me dan ook leuk om eens een zonnebril ZELF te pimpen.



Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Toen moest ik dus op zoek naar leuke dingetjes die ik op de zonnebril kon plakken om hem te pimpen. Een ananas zonnebril leek me wel heel erg leuk, dus ging ik op eBay opzoek naar geschikte figuurtjes. Ik kwam uit bij 'charms' voor in een zogenaamde memory locket. Deze hebben geen oogje en zijn echt heel erg klein, perfect dus. Ik vond hem hier en ook de bril komt van eBay, namelijk hier.






Met secondelijm lijmde ik de ananassen op de bril, ik maakte wel gebruik van een pincet om ze vast te houden want de ananasjes zijn zo klein dat je ze anders geheid aan je vingers vast lijmt! Een tweede pincet of zo is wel handig om het figuurtje op zijn plek te houden als je de eerste pincet loslaat.

Eindresultaat:



Terwijl ik deze blogpost plande en mijn bestellingen plaatste vond ik tussen mijn oude zonnebrillen nog een gave grijze, waar ik bij dacht dat de roosjes uit mijn voorraad perfect bij zouden kleuren, daarom besloot ik nog een tweede versie van de zonnebril te maken. Wayfarer brillen vind je hier en die roosjes vind je hier. Het maken gaat hetzelfde als bij de ananasbril.

Eindresultaat:


Stiekem is een van mijn allergrootste dromen om ooit een zonnebrillen collectie te mogen ontwerpen, al zo lang als dat de brillen zo cheap-ass zijn heb ik ook geprobeerd iets super tofs te doen met brillen, maar verder dan dus iets er op plakken ben ik nog niet gekomen, maar wie weet wat de toekomst brengt... Wat voor figuurtjes zou jij graag op je zonnebril hebben staan?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Wat leuk zeg! Ziet er gewoon als nieuw uit (dus niet als handgemaakt) ;)
    Ik zou voor een zonnebril met kleine cameraatjes gaan!

    BeantwoordenVerwijderen