Minke Maria kookt: Broodje rosbief

In mei was ik bij de Libelle Zomerweek en daar zag ik een aanbieding van Jean Baton mayonaise. Zonder verder na te denken kocht ik 4 potjes truffel mayonaise, want die vind ik echt zo extreem lekker en er was een goede aanbieding. Ik maakte met een eerder gekocht potje al eens carpaccio op smaak en bedacht me dat een op deze smaken gebaseerd broodje ook wel heel lekker zou zijn, dus ging ik daarmee aan de slag en krijgen jullie vandaag het recept.



Ingrediƫnten:
- Luxe broodje
- Truffel mayonaise
- Rosbief
- Parmezaanse kaas, geschaafd
- Rucola sla

Ik wilde dit broodje graag maken met een maĆÆsbroodje als basis, maar helaas kon ik deze hier in de buurt niet vinden. Wel vond ik ambachtelijk afbak stokbrood bij Albert Heijn, dus koos ik voor deze. Het hangt dus af voor welk broodje je kiest of je begint het het afbakken van het brood, zorg daarna dat het goed afkoelt voor je verder gaat. Snij het broodje open en besmeer het brood aan beide kanten met de mayonaise, vervolgens beleg je het ruim met plakjes rosbief, de kaas en uiteindelijk nog wat rucola.



Tsja, een broodje beleggen is geen ingewikkeld proces wat uren duurt, dus het recept hiervoor is vrij simpel. Toch wilde ik jullie deze overheerlijke combinatie niet onthouden. Ow en ik ben echt enthousiast over de mayonaise van Jean Baton, dit is geen gesponsord artikel of zo. Wat is jouw favoriete beleg op een luxe broodje?

Ph. by me.

1 opmerking :