Minke Maria kookt: Kaastaart

Ik dacht steeds maar dat ik dit recept al lang een keer had laten zien, maar ik kan het zo snel helemaal niet vinden op deze blog. Wie weet was het mijn andere blog, maar goed ik vond het alleen maar leuk dat ik het nu alsnog kan delen. Smam maakte deze kaastaart vaak al toen ik nog thuis woonde, maar het was nu al weer een tijdje geleden, dus ik had er zo'n zin in!



Ingrediƫnten:
- Bladerdeeg
- Cherry tomaten
- Honing
- geraspte aas
- Organo

Verwarm de oven voor op 200 graden, leg daarin het bladerdeeg voor ongeveer 10 minuten om voor te bakken. Omdat het bladerdeeg is zal het flink rijzen, maar met wat prikjes van een vork kun je dat al een heel eind voorkomen en anders 'plet' ik het altijd even met een lepel. Maar goed, zo ver zijn we nog niet.

Tijdens het voorbakken kun je alvast de tomaatjes in drie snijden. Er gaan 9 stukjes cherry tomaat op een plakje bladerdeeg, dus dat is 3 tomaatjes per plakje bladerdeeg. Als je dit gesneden hebt en de 10 minuten zijn voorbij kun je de kaastaart op gaan maken.



Eerst dus op elk bladerdeegplakje 9 stukjes tomaat, daarover giet je ongeveer een eetlepel honing, dan een flinke laag geraspte kaas en een theelepeltje oregano om het af te maken. Na nog eens 10 minuten in de oven is de kaastaart klaar om opgegeten te worden. Je kunt het eten als een soort pizza of als een bijgerecht. Als/bij de lunch of als/bij het avondeten. In kleinere stukjes is het ook lekker bij een high tea of brunch, eigenlijk kun je er alle kanten mee op. Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat mensen groene pesto gebruiken in plaats van honing, maar als IK deze kaastaart wil, dan heb ook echt alleen in deze zin... Yummie!

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Oeeh dit klinkt wel heel erg lekker! Bedankt voor het delen van het recept :)

    BeantwoordenVerwijderen