New month - Juni

Mijn bezoekers, mijn lezers (jullie dus) betekenen echt ALLES voor me! Elke dag kijk ik naar mijn statistieken en kan ik er ultiem gelukkig van worden als er weer eens hoge bezoekersaantallen zijn, om nog niet te spreken over comments onder mijn artikelen, want dat is ook echt heel leuk! Maar op de plek waar ik mijn statistieken bekijk (namelijk google analytics) kan ik ook bekijken met welke zoektermen mensen op mijn blog zijn gekomen en daar zitten soms heel grappige bij. Zo zag ik laatst 'douchemuts', huh? Volgens mij heeft dat iets te maken met een Primark shoplog die ik net na de opening van het filiaal in Eindhoven schreef. Maar goed, vandaag ga ik de leukste met jullie delen.



Alcoholvrije jillz 11 jarige laten drinken
Huh? Ik heb nooit een artikel over Jillz (al dan niet met alcohol) geschreven, ik vond het wel een heel grappige zoekterm. Alsof er op google dan groot een JA of NEE zou komen te staan, haha. Maar het bleek dat je met deze zoekterm uit komt op mijn Anti-WK artikel van vorig jaar. Ik las hem nu net terug en wat een leuk artikel, zouden jullie het leuk vinden om nog eens zo'n 'tips voor een meiden avond' artikel te zien?

Honingmosterd saus maken maar geen honing in huis
Uh, ja dan moet je even naar de supermarkt? Want ook voor mijn recept van de honingmosterd saus heb je toch echt wel honing nodig. Voor mensen die het nog eens zoeken; misschien zou je in plaats van de honing basterdsuiker kunnen nemen. Smaakt toch wel anders, maar het is wel zoet zonder dat het zo suikerig smaakt als gewone kristalsuiker. Maar goed, ik blijf er gewoon bij; even naar de supermarkt, er is er tegenwoordig toch bijna altijd wel een in de buurt open?

Grappige kippetje naaien om op te hangen
Ten eerste; goed Nederlands! Ten tweede; wat? Je komt ermee (gelukkig?) niet uit op een specifiek artikel, maar gewoon de lijst van artikelen die in april vorig jaar online zijn gekomen. Ik vraag me echt af wat degene die deze zoekterm intypte bij google dacht te gaan vinden.

Bj band naaien
Veel zoektermen duiden op mijn artikelen die over naaitechnieken gaan (en de tweede meest populaire zoek combinatie komt uit bij mijn artikel over Hugo's, waarvan ik vorig jaar ook een alcoholvrije versie maakte voor degene jonger dan 18.) Maar ik moest toch wel even grinniken om de schrijfwijze van biaisband in deze zoekterm. De term 'biais' is Frans voor schuin en het band heet zo omdat het schuin op de draad wordt geknipt.

Dit waren de leukste die ik nu kon vinden, maar wie weet zijn er over een aantal maanden wel heel wat leuke termen bij gekomen en kan ik er een serie van maken. Ik vond het in ieder geval al heel leuk om te zoeken en tussen de maffe zoektermen de leukste uit te kiezen (er waren er namelijk wel meer.) Ik ben wel benieuwd of mijn collega bloggers wel eens maffe zoektermen zijn tegen gekomen!

Ph. by me.

6 opmerkingen :

  1. Ik wist dat sommige mensen heel bizarre dingen opzoeken maar die eerste en derde slagen wel echt alles! Grappig, leuk dat je het deelt ;) x, Lena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bizarre zoektermen zijn er soms toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik moest lachen over die van het kippetje :P Dat klinkt zo grappig haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha wat grappig. Super leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms best grappig als je al die zoektermen bekijkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha geniaal! Vooral 'Grappige kippetje naaien om op te hangen'. Ik wil bij mezelf ook wel eens een keertje in die zoektermen duiken haha. Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen