Pulled pork bij Albert Heijn

Als je mij ergens 'snachts voor kunt wakker maken is het wel een broodje Pulled Pork. Dit is een (volgens mij) Amerikaanse manier van bereiden van het nekvlees van het varken. Het wordt op een lage temperatuur, heel langzaam gegaard waardoor het heel mals wordt en uiteindelijk wordt het in stukjes gescheurd en krijg je dus een soort draadjes vlees. Ik at het voor het eerst, ik denk 2 jaar geleden, op een barbecue en zie het sindsdien steeds vaker voorbij komen, pulled pork is HIP! Meestal wordt pulled pork op een barbecue bereid, maar in de oven kan ook. Het duurt alleen echt heel erg lang! Daarom was ik blij verrast toen ik bij Albert Heijn een doosje zag met al kant-en-klare pulled pork die je alleen nog maar een half uur hoeft warm te maken in de oven. Die ging meteen met me mee en vandaag ga ik eens kijken of dit ook echt lekker is en in de buurt komt van echt zelfgemaakte pulled pork.



Het klaarmaken is erg makkelijk; je verwarmd de oven voor op 180 graden en legt er vervolgens het vlees in. Niet veel later begint de heerlijke geur je keuken te vullen. Je wacht vervolgens MINIMAAL 30 minuten, maar het is niet zo'n enorme ramp als het 40 minuten worden. Natuurlijk verbrand het uiteindelijk wel, dus ook niet te lang laten liggen, haha. Het vlees is daarna gemakkelijk uit elkaar te trekken met twee vorken. De bijgevoegde bbq saus heb ik er gewoon doorheen gemengd en het geheel daarna nog eventjes in de oven gezet zodat ook de saus lekker warm is.



Je kan pulled pork op verschillende manieren serveren, ik koos voor een wrap en deed daarbij een paar stukjes komkommer met wat azijn. Ik houd mijn pulled pork verder graag neutraal, maar je kan er rode kool salade of coleslaw bij doen of gewoon wat sla. Je kan het ook gewoon als vlees bij een aardappels en groenten eten.

Op de verpakking staat dat het 4 porties zijn, hierbij wordt gerekend op ongeveer 100 gram per portie, maar ik vind dat zelf wel weinig en we hebben er met ons 2 goed van gegeten. De smaak is precies zoals die bij pulled pork moet zijn, het vlees zelf is van goede kwaliteit en dan vind ik 12,50 euro per kilo geen gekke prijs. Ideaal voor op een lazy zaterdag of zondag. Ik heb geen idee of dit een tijdelijk of een vast product is bij Albert Heijn en of je het overal kan kopen, maar het is zeker een aanrader!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Ah ik hou van pulled pork. Wat leuk dat ze kant en klaar hebben, scheelt toch wat bereidingstijd, haha.

    BeantwoordenVerwijderen