Review DIY: Textielverf van Action

Toen ik laatst bij de Action was zag ik dat ze daar tegenwoordig ook textielverf hebben. Snel ging de verpakking in mijn mandje, want ten eerste is Dylon gestopt met het produceren van hun (goedkope) tinnetjes textielverf en ten tweede; HALLOOOO 69 cent? Dat is echt een super prijs! Daarnaast kwam het ook nog eens super goed uit want ik had nog een wit shirt dat ik eigenlijk wilde verven voor een DIY (deze zien jullie dus ergens in de komende weken.) Daarom vandaag een DIY/review voor jullie van deze goedkope verf!



Prijs: 69 cent
Tijd: 1,5 uur
Moeilijkheidgraad: ♥


Ik begin maar eens met het doorlezen van de gebruiksaanwijzing. Deze zegt dat ik naast de verf en een stuk stof om te verven ook nog zout en handschoenen nodig heb. Een bakje om de verf in 'aan te maken' en zout, nou ik verzamel de spullen en ga verder.


Handschoenen aan en kleding die vies verpest mag worden en natuurlijk werk ik ook nog eens op een plek die naderhand makkelijk schoon te maken is. Tegelvloeren zijn het beste, vloerbedekking of vinyl vloeren zijn echt HEEL erg af te raden, haha.


Ik doe de verfpoeder in een bakje en schep er zout bij naar gelang de gebruiksaanwijzing dit zegt, nog goed doorroeren en dan heet water erbij. Ik roer met de achterkant van een vork net zo lang tot de korreltjes allemaal zijn opgelost, dan gaat het mengsel in een grote bak.


In deze bak gaat nog eens 3 liter heet water en natuurlijk het te verven t-shirt, wat ik trouwens van tevoren even had gewassen, maar niet had laten drogen. Nu moet je een kwartier lang roeren. Na het kwartier almaar roeren heeft het nog minimaal drie kwartier nodig om verder in te trekken. Elke 10 minuten zet ik een wekker om even te roeren.


Dan is het uitspoelen met koud water tot het water wat er af komt geen kleur meer bevat, dit gaat echt razendsnel vond ik zelf! En dan mag de stof te drogen worden gehangen en ben je klaar en heeft het 'project' eigenlijk maar een goede anderhalf uur geduurd, wow!

Mijn conclusie? Het is echt super spul, de prijs meer dan waard en ik ga er dus zeker nog verschillende kleuren inslaan om straks niet in de problemen te komen als ik textielverf nodig heb en het nergens te vinden is! Ik gebruikte voor 1 t-shirt ook niet de volledige verpakking, dus ik kan nog een keer een kleding stuk leuk kleuren, misschien probeer ik nog eens om tie-dye te doen, zouden jullie daarvan een DIY willen zien? Wat ik verder nog echt een pluspunt vind is dat het heel schoon werkt; de verf laat bijvoorbeeld in de bak waarin ik het t-shirt verfde geen sporen na en met een doekje en een beetje water zijn de kleine druppels die ik knoeide zo weg, echt helemaal top! Dus heb je nog verwassen kleding; voor 69 cent kun je ze een langer leven geven!

Ph. by me.

11 opmerkingen :

  1. Wat toevallig, gisteren precies dezelfde kleuren gekocht! En als ik het zo zie is het nog geen verkeerde keuze geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een klein prijsje voor textielverf! :o Ik ga van de week eens kijken bij de Action!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een handige tip dit. Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er echt goed uit, zelf ook maar een keertje proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh dan moet ik snel een keertje weer langs de Action zeg!
    Mooi kleurtje is het geworden trouwens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iemand ervaring met het verven van grotere oppervlakken?
    Mijn witte bankje wil ik verkopen, maar de stof is na het wassen niet meer zo schoon geworden als ik wilde, dus verven lijkt mij een goede oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Action verkoopt geen textielverf meer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik heb het al een tijd niet meer gezien. Maar dit artikel is ruim een half jaar oud en toen was het net nieuw. Wellicht dat het een 'zomer item' is?

      Verwijderen
  8. zo, goed gelukt zeg!
    heb je het toevallig ook op een andere kleur getest!?
    zou graag de hoezen van onze tuinset kleuren!
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kunt altijd Dylon gebruiken
    groetjes,
    helma

    BeantwoordenVerwijderen