Summer playlist

Het is officieel zomer, als ik dit schrijf weet ik niet wat voor weer het is, maar ik ga sowieso vandaag zorgen voor een lekkere zomerse sfeer met mijn favoriete zomer(se) hits! Dus doe je bikini aan en zet je bloemenkrans of een leuk hoedje op, maak een (alcoholvrije) cocktail en dans mee!



Friendly Fires - Jump In The Pool

Bij het concert van Friendly Fires in maart 2009 ontmoette ik mijn vriend, dus dat ik met deze muziek een vrolijk gevoel krijg is niet zo gek, maar het is ook nog eens een heel erg lekker zomers nummer dus hij mag zeker niet ontbreken in deze lijst, sterker nog; ik trap er lekker mee af!

Ricky Martin - Maria

Een liedje over 'Maria' mag natuurlijk niet in MIJN lijst ontbreken. Nou zal ik een geheimpje verklappen dat Maria eigenlijk dus pas mijn derde doopnaam is (het klinkt alleen zoveel cooler dan die tweede) en Minke is dus een naam waar nog nooit over gezongen IS en nooit over gezongen zal worden. Dus nam ik maar gewoon aan dat liedjes die over Maria gaan, over mij gaan. Bijkomend voordeel dat ik nooit het probleem heb wat Linda's en Suzanne's wel hebben; dat mensen te pas en te onpas DAT liedje voor je gaan zingen.

Santana - Smooth ft. Rob Thomas

Als enige artiest kon ik het niet laten om Santana er niet twee keer in te zetten, zijn prachtige gitaarspel brengt je helemaal in de zomerse sferen en hij werkt immers in beide liedjes samen met een andere artiest, dus voor deze ene keer. (En straks zul je wel zien waarom ik ze beide in de lijst moest zetten.)

Will And The People - Lion In The Morning Sun

Wie dacht nog meer dat ze zongen 'lying in the morning sun'? Ik heb dat serieus echt bijna de hele 'hitperiode' gedacht, maar toen ik er achter kwam dat het gaat over een LEEUW in de ochtendzon vond ik het liedje alleen maar leuker. Hmm, al heb ik er ook geen problemen mee om in de zomer zelf in de ochtendzon te liggen.

Will Young - Light My Fire

Een cover van The Doors, maar deze versie is zoveel vrolijker en gezellig, zomerachtig. De clip in heerlijke jaren 60, Andy Warhol/Edie Sedgwick stijl en daar maak je mij alleen nog vrolijker van. Lekker meezingen en ik kan nooit stil zitten als dit liedje op is, dus nu ook niet. *Danst weg*

Santana - Maria Maria ft. The Product G&B

Ja, dit is dus het tweede nummer van Santana. Hoe kon het ook anders? Eigenlijk vind ik Smooth dus wel een leuker nummer, maar ja deze gaat 'over mij', haha. Al ben ik niet opgegroeid in Spanish Harlem en leef ik ook geen leven als een filmster, maar ag.

Jennifer Lopez - Ain't It Funny

Lange tijd was ik heel groot fan van Jennifer Lopez, ik kleedde me als haar, was dol op haar huispakken collectie (ja, Roy Donders is nu misschien de huispakken koning, maar in 2000 was J.Lo er al mee bezig.) Maar haar liedjes waren in die tijd ook lekker zomers, dus zet ik mijn favoriet van de zomerse nummers in deze lijst! (Grappig detail is dat het nummer 'All I Have' echt het tegengestelde doet met me, ik was echt verslaafd aan dat nummer in de winter en zo gauw de eerste zomerse dagen kwamen was ik hem beu. Samen met Brabant van Guus Meeuwis.)

De Jeugd Van Tegenwoordig - Get Spanish

Het vakantieland met uitstek is natuurlijk Spanje, daarom mag dit 'Spaanse' liedje dus ook absoluut niet ontbreken in deze zomerhitlijst.

Enrique Iglesias - Do You Know? (The Ping Pong Song)

Net als Jennifer Lopez is Enrique Iglesias een artiest die ik al echt heel lang leuk vind, stukken langer nog dan Jennifer zelfs, want ik zat nog op de basisschool toen ik voor het eerst een (toen nog Spaanstalig) nummer van hem hoorde en ik was meteen verliefd. Helaas had ik verder niet echt een cd en hij geen hits in Nederland, dus pas toen Bailamos in 1999 of zo een hit werd kon ik echt van hem gaan genieten. Maar boven de leuke muziek is zijn Moppie Van De Week hoofd eigenlijk wel de grootste reden om fan te blijven, niet? Ideaal vakantieliefde type.

Je zou zeggen dat dit echt een heel makkelijk artikel is om te maken, maar dat viel me echt VIES tegen! Eigenlijk vind ik namelijk heel veel van de echte zomerhits helemaal niet leuk, dus moest ik echt even dieper nadenken over wat ik dan wel leuke, zomerse liedjes vond. Uiteindelijk is het wel echt een mooie lijst geworden, dus daar ben ik bij mee. Wat is jouw favoriete zomer(se) hit?

1 opmerking :

  1. Whahahah tot op de dag van vandaag dacht ik ook dat het lying in the morning sun was!!
    O wauw whahahaa.
    Goede summer playlist :) i love it
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen