Boek: Project Prep - Niki Smit

Mijn favoriete schrijfster is zonder twijfel Niki Smit, schrijfster van de 100% serie en sinds vorige maand ook van Project Prep. Ik weet nog dat ik Niki Smit ontdekte, het was in een boekwinkel en daar zag ik een boek over een meisje dat verkering krijgt met een bekende rockster, achteraf was het 100% Mila maar het lukte me niet om het goed te onthouden en pas een paar jaar later zou ik hem pas lezen. Pas nadat ik al eerder 100% Coco zou hebben gelezen en verliefd zou zijn geworden op de schrijfstijl van Niki Smit en het zou ook niet bij die boeken blijven. Ik wil ze allemaaaaal lezen!



Vorige maand heeft Niki Smit weer een boek uitgebracht; Project Prep en het gaat wederom over een ambitieus tienermeisje en de perikelen der puberteit; liefde, vriendschap en vervelende volwassenen die nergens iets van snappen. Heerlijk om te lezen, ook als volwassene, ik voel me echt weer even 13 als ik met mijn neus in de boeken van Niki zit, al moet ik zeggen dat deze boeken er ook voor zorgen dat ik het ook echt wel jammer vind dat ik nu is 2015 geen puber meisje meer ben.

100% Coco (en het vervolg 100% Coco Paris) gingen al over een meisje van 13 dat een modeblog begint (waarom denk je dat ik me aangetrokken voelde) en waarbij het succes een beeetje uit de hand loopt. Haar blog wordt opgepikt door alle belangrijke mensen in de modewereld en de klasgenoten die haar eerst nog uitlachten om haar stijl worden haar grootste fans. Ik zal verder niet teveel verklappen, maar wat ik zo leuk vind is dat de link tussen Coco en Isabel (de hoofdpersoon uit Project Prep) gemaakt wordt. Want ook Isabel is errug ambitieus, maar zij gaat nog een stapje verder dan Coco en ze ontwikkeld met haar vrienden een mode app, maar als ze dan een advocaat nodig hebben komen ze bij de moeder van Coco uit. Wat een kleine wereld is die wereld van Niki Smit!



Het is dat ik echt niet zo'n programmeur ben, maar zelfs ik word geïnspireerd door het enthousiasme van de groep die de Project Prep-app ontwikkelen en ik vind het echt enorm jammer dat de app niet echt bestaat, want ik zou hem echt wel graag willen gebruiken. Maar het idee dat je (ook als je 13 bent en een meisje) gewoon zelf een app kan maken die gewoon in de App Store komt vind ik sowieso echt super geweldig en ik hoop dat het veel meisjes inspireert en er toe zet om hun hart en droom te volgen en gaan voor wat ze echt willen. Ik heb het boek nu nog niet eens uit, maar ik hoop vurig op een Project Prep deel 2, wat ik sowieso al weet is dat 100% Coco volgend jaar nog een vervolg gaat krijgen waarin ze naar New York gaat en dat Niki Smit in september ook nog met een kleurboek, want dat is iets wat ik nog niet heb verteld, maar de tekeningen die Niki zelf maakt zijn echt superduper leuk, ze illustreerde zelf al de 100% Coco boeken en een bordspel, maar voor Project Prep is Josselin Bijl ingeschakeld en ik moet eerlijk zeggen dat dit ook geen slechte keus is.



Je begrijpt dat mijn verlanglijstje nog enorm is want met alle boeken die ik nog niet heb gelezen, het boek dat nieuw gaat komen, het kleurboek en het spel ben ik er nog niet, want op kaartenwereld.nl kun je ook nog eens de leukste door Niki Smit getekende kaarten vinden en eigenlijk wil ik die ook allemaal om de muren in mijn blogoffice/hobbykamer op te vrolijken. *Zucht* had ik maar al het geld van de wereld. :(

Heb jij al wel eens een boek van Niki Smit gelezen? Ga je Project Prep lezen?

Ph. by me.


2 opmerkingen :

  1. Niet gelezen, maar ik ben de titel nu wel in een leeslijst voor mijn afstudeeronderzoek tegengekomen. Omdat 't echter zoveel titels zijn heb ik geen tijd om per boek uit te zoeken waar iets over gaat. Leuk dat je dit artikel hebt geschreven, omdat ik me zelfs nu met mijn onderzoek bezig vind zijn! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hou er eeen boekbespreking over maar weet iemand de genre van het boek en de hoofdpersonen

    BeantwoordenVerwijderen