DIY: Armbandje met schelpenkraaltjes

Eerder deze week liet ik al zien hoe ik van schelpen kraaltjes die ik in mijn 'stash' vond een leuke hippie haarband maakte en ik vertelde ook dat als je niet zo'n haarbandtype bent dat hij korter ook prima kan als armbandje, maar toen bedacht ik me dat je ook op een andere leuke manier een armbandje kan maken met deze 'kraaltjes', ik weet nog steeds niet hoe ik ze anders moet noemen, knopen zijn het ook niet, hoe zou jij ze noemen? Dus daarom laat ik vandaag in deze DIY zien hoe ik dit armbandje maakte.



Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Schelpkralen - ketting - ringetjes - slotje - tangetjes.


Je maakt de schelpjes aan elkaar met de ringetjes.


Doe dit met alle drie, de ringetjes mogen niet te klein zijn, maar ook niet te groot, 6 mm is perfect.


Meet af hoeveel ketting je nodig hebt om rond je pols te gaan, trek hier de lengte van de streng met schelpkralen en het slotje van af en knip deze lengte door de helft, zodat het slotje straks in het midden komt.


Maak de ketting vast aan de kralenstreng.


Verbind de twee kettingen met het slotje zodat je je armband om kan doen.



Ik vind het wel een heel zomers armbandje geworden, super leuk te combineren met andere armbandjes of festivalbandjes en heel eenvoudig om te maken. Natuurlijk kun je dit ook met andere soorten kraaltjes maken, maar dan ga je wel iets anders te werk, zou je het leuk vinden om dat ook een keer te zien?

Ph. by me.

5 opmerkingen :

  1. Een simpel maar prachtig idee, en zelf houd ik wel van simpele en kleine sieraden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kettinkje, heerlijk zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zou fijn zijn als je erbij zou vermelden waar je deze dingen haalt. Zodat je het ook echt precies na kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rosanne, je hebt helemaal gelijk en vaak/ meestal doe ik dat ook, maar deze schelpjes kwamen uit mijn voorraad en dan weet ik dat niet altijd meer. :) Wel heb ik vorige week nog een artikel geschreven over mijn favoriete webwinkels voor dit soort dingen, daar kun je de kettinkjes en slotjes en zo vinden. http://minkemariastyle.blogspot.nl/2015/07/mijn-favoriete-hobby-webwinkels-2015.html

      Verwijderen