DIY- bloggers tag

Blogs zoals de mijne ken ik niet zoveel, blogs waarop 1 bepaalde hobby wordt uitgevoerd of waar af en toe eens een DIY wordt geshowd wel. Toch leek het me leuk om een DIY-bloggers-tag te bedenken, want ook deze andere bloggers zouden deze tag over kunnen nemen en misschien vind ik zo nog wel blogs die wel heel erg dicht bij me staan, dat vind ik altijd erg leuk. Ik wil daarom ook meteen via deze weg vragen of JIJ hem ook in wil vullen als je ook DIY-blogger bent. Natuurlijk ben jij ook uitgenodigd om hem in te gebruiken als DIY's niet je 'main focus' zijn, ik zou het wel tof vinden als je dan even noemt dat ik hem heb bedacht.



Waarom ben je DIY-blogger geworden?
Het is een flinke evolutie geweest, maar ik begon na mijn opleiding voor vormgever waar ik 4 jaar lang bijna 24/7 voor aan het 'knutselen' was geweest mijn eerste blog om het gat op te vullen. Deze stelde eigenlijk niks voor en daarom besloot ik na een paar jaar om een fashionblog te beginnen, ook tegen de kwaliteit van de bestaande groep kon ik niet opboksen en daarom werd ik eerst een naaiblog, maar aangezien dat echt een extreem tijdrovend onderwerp is werd het uiteindelijk een creatieve lifestyle blog, waarin ik me nu sinds kort ook nog eens extra richt op een doelgroep die nogal over het hoofd gezien lijkt te worden; jongere meiden die van creativiteit, maar ook van mode en trends houden. Mijn #creachicks.

Wat was de eerste DIY op je blog?
Als ik terug zoek in mijn archief stamt mijn eerste DIY uit mei 2012, dat is toch wel al weer even geleden en toen maakte ik armbandjes. Haha, best grappig om zo de kwaliteit (of tekort daar aan) te zien en dan te bedenken dat ik toen super trots was op mijn artikel en dat ik nu soms nog wel eens een beetje baal van de kwaliteit van mijn foto's.



Was je altijd al creatief?
Jazeker, ik hield nooit van buiten spelen of ravotten. Mij maakte je het meest gelukkig met willekeurige knutselspullen voor mijn neus. In de zomer wel lekker buiten en mijn extra zomerzakgeld ging dan ook geheid op aan fimo klei of strijkkralen, zo gauw ik zelfstandig mocht stond ik soms wel 3 keer in de week bij Pipoos te kwijlen bij al het knutselspul en bij diezelfde winkel heb ik zelfs een keer mijn kinderfeestje mogen vieren! Kinderfeestjes waar op mijn verlanglijstje ook meestal wel knutselspullen stonden, haha.

Welke hobby/techniek vind je het leukst?
Ik denk dat ik dan toch uitkom op iets van sieraden maken, dit is namelijk zo breed, maar ik vind het wel heel erg moeilijk om te kiezen. Nee, ik denk dat toch naaien mijn meest favoriet is, daar krijg ik toch de meeste voldoening van.

Aan welke hobby/techniek heb je een hekel?
SCRAPBOOKING! Tenminste de manier waarop het gepresenteerd wordt bij hobbywinkels, ik noem dit ook altijd 'hobbywinkel-hobbies' (daar valt 3d-knipkaarten maken bijvoorbeeld ook onder) naar mijn mening komt daar geen creativiteit bij kijken en is het alleen maar een manier om geld uit mensen hun zak te kloppen.

Waar haal je je inspiratie vandaan?
Uit magazines, van webwinkels, van TV en soms gewoon van de straat. Ik heb op mijn telefoon een app met mezelf en daar typ ik dan mijn idee in als ik die plotseling een krijg. Ik heb lange tijd alleen maar designer items na willen maken en toen zat ik veel op net-a-porter, maar tegenwoordig vind ik het veel makkelijker en leuker om zelf dingen te verzinnen. Al is pinterest ook een leuke inspiratiebron. Ik vind het niet erg om een DIY van een ander te gebruiken, ik zal het toch altijd 'from scratch' zelf doen en op mijn eigen manier, anders zal ik sowieso de ander altijd credit geven.

Draag of gebruik je je eigen DIY's?
Soms, mijn sieraden DIY's worden vaak uitgelachen door mijn vriend, maar de interieur dingen worden sowieso altijd neergezet. Zo heeft staan mijn gipsen theelicht houdertjes nog steeds op de kast en ik vind ze nog steeds errug cute!

Wat was de goedkoopste DIY op je blog?
Pff, ik heb geen idee deze tattoo armband was heel goedkoop en met maar 1 materiaal dus ik denk dat dat hem wel moet zijn.



En wat was de duurste?
Om de een of andere manier komen mijn Isabel Marant oorbellen als eerste in me op, ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een DIY heb gemaakt die nog duurder was dan bijna 7,50, wat een belachelijkheid was dat. En het ergste is; ze zijn zo zwaar dat ik ze amper kan dragen.

Wat voor hobby/techniek wil je nog graag eens doen/leren?
ALLES! Ik ben heel erg open voor alles wat te maken heeft met knutselen en DIY-en. Sommige hobbies zijn wat mutseriger, maar dat weerhoud mij er niet van om ze gewoon een keer te willen proberen. Gelukkig heb ik een moeder en een zus die ook zo zijn, dus wij hebben al heel wat 'knutselavonden' gehad samen. Wolvilten, kralen branden, porselein verven, noem maar op en wij hebben het gedaan.

Mislukken er wel eens DIY's voor je blog?
Yup en dat resulteerde 'vroeger' nog wel eens in lege plekken op mijn blog. Dat was in de tijd dat ik echt nog helemaal niet vooruit werkte en als er dan een keer iets mislukt dan heb je gewoon geen artikel staan. Wel vind ik het vaak super zonde omdat het zo'n leuk idee was in mijn hoofd, maar soms lukt het dan wel op een andere manier, creatief zijn is immers mijn 'vak' en in oplossingen denken is ook heel creatief.



Zo dat was mijn tag, ik zal hieronder nog even de vragen op een rijtje zetten. Ik wil nogmaals even zeggen dat je vooral zelf de tag moet overnemen als je dat leuk vind! Als er nog (DIY-)blogger gerelateerde vragen zijn stel ze gerust, misschien kan ik dan een keer een 'ask me anything' doen!

Waarom ben je DIY-blogger geworden?
Wat was de eerste DIY op je blog?
Was je altijd al creatief?
Welke hobby/techniek vind je het leukst?
Aan welke hobby/techniek heb je een hekel?
Waar haal je je inspiratie vandaan?
Draag of gebruik je je eigen DIY's?
Wat was de goedkoopste DIY op je blog?
En wat was de duurste?
Wat voor hobby/techniek wil je nog graag eens doen/leren?
Mislukken er wel eens DIY's voor je blog?

Ph. by me.

8 opmerkingen :

  1. Echt heel leuk dat shirtje met dat aangezette mouwtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tag, leuk bedacht! Misschien ga ik hem wel overnemen :-). Erg leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tag komt morgen (maandag 26 juli) online op mijn blog :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tag! En wat een leuke ideetjes komen er voor bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik heb hem nu pas goed gelezen! Zo leuk bedacht! Ik ga 'm ook invullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuke tag. Ik heb hem ook ingevuld op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen