DIY: Enkelbandjes

Sieraden dragen in de zomer/ op vakantie is toch wel een beetje anders dan op normale dagen. Je sieraden zijn, net als je kleding, luchtiger en kleurrijker en sommige sieraden draag je niet eens in de winter, zoals enkelbandjes. Super leuk vind ik ze elk jaar weer en daarom leek het me leuk om er een DIY van te maken voor jullie en vandaag zal ik deze delen.



Tijd: 40 minuten (rijgen is tijdrovend, haha.)
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: kralen in 3 kleuren - draad - kalotjes - knijpkralen - slotje - verlengketting.


Begin met het opmeten van je enkel, een enkelbandje mag niet te strak zitten (natuurlijk) maar ook niet te los. Knip het nylondraad wel wat langer dan wat je nodig hebt omdat dat gewoon prettiger werkt.


Rijg de eerste kleur kralen aan de eerste draad, je rijgt (ongeveer) zoveel kralen als de omtrek van je enkel. Met de kalotjes, de ringetjes en het slotje zal het enkelbandje precies de goede lengte hebben.


Rijg de tweede kleur aan de tweede draad.


En de derde kleur aan de derde draad.


Maak beide kanten aan elkaar vast met een kalotje, maak een knoopje in de 3 draadjes samen of gebruik een knijpkraaltje waar je de draadjes twee keer doorheen haalt.


Maak dan aan de ene kant een slotje...


... en aan de andere kant een verlengketting.

Eindresultaat:






Hoe cute is hij geworden? Ik daag jullie uit om ook aan de slag te gaan; zoals ik met kraaltjes die je nog hebt liggen of misschien vind je het juist wel leuk om op zoek te gaan naar gave kraaltjes. Maak een mooie foto van je versierde enkel en deel hem op Instagram met #creachicks. Ik ben benieuwd!

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Wat een leuk ideetje! Ik moet mijn kralen nu echt eens gaan opzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen