DIY: Landkaart inkleur tas

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind het leuk om zo veel mogelijk verschillende plekken te bezoeken. Als ik ergens al een keer ben geweest, ga ik de keer daarna (hoe leuk die plek ook was) liever ergens anders op vakantie. Zoveel mogelijk zien van de wereld. En wat is er nu leuker dan pronken met dat 'lijstje' van landen waar je bent geweest? Dat kan dus als je deze DIY zelf maakt! Aangezien ik niet zo vaak buiten Europa ben geweest en dat er waarschijnlijk ook niet echt in gaat zitten, heb ik besloten mijn kaart zo groot als Europa te houden, maar je kunt ook een kaart van de wereld of bijvoorbeeld Amerika nemen en dan de staten inkleuren (of de route van een roadtrip erop tekenen.) Anyway, ik ga nu laten zien hoe ik hem heb gemaakt, het was redelijk eenvoudig, maar je moet wel een vaste hand hebben.



Tijd: 60 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: linnen tasje - textielstiften - uitgeprinte landkaart - carbonpapier - pen.


Leg de carbonpapier met de inktkant naar beneden op het stof en de landkaart er op, speld dit op 3 plekken vast zodat het niet meer kan verschuiven tijdens het tekenen, maar zodat je ook nog even kan spieken of het duidelijk genoeg is.


Carbon papier is eigenlijk vrij ouderwets, maar super handig. Bij carbonpapier zit aan 1 kant inkt, waardoor je als je dat ergens onder ligt er meteen een kopie wordt gemaakt tijdens het schrijven of tekenen. Je moet wel genoeg druk uitoefenen, let daar dus op!


Zo ziet het er dan uit als je klaar bent met het carbonpapier.


Omdat textielstift door kan drukken van de ene naar de andere kant heb ik het papier met de landkaart ertussen gedaan.


Trek dan de tekening weer over met zwarte textielstift, kijk een beetje uit met de stift want je wil geen rare strepen of vlekken zien op je tasje.


Vervolgens kleur je alle landen waar je bent geweest in met een kleur naar keuze.

Eindresultaat:


Zo heb je een nuttige, maar super leuke souvenir van je vakanties. Misschien kun je op bepaalde plekken ook wel leuke patches of andere kleine stoffen dingetjes kopen die je er bij op kan naaien, zo wordt je tasje elk jaar specialer. Of je kunt hangers aan het hengsel maken (niet te zwaar of te veel want, ja, het blijft maar een linnen tasje, haha.) Ben jij een beetje een globetrotter en is deze DIY iets voor jou? Of kom je al heel wat jaartjes op dezelfde camping?

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Leuk! Ik heb een scratch map thuis hangen, een soortgelijk idee. Sowieso vind ik linnen tasjes leuk en zou ik er wel eens een willen bewerken met bijv. zwarte stift/een figuur op printen. Heb jij misschien tips/een diy?

    BeantwoordenVerwijderen