DIY: paracord flosjes ketting

Ik werd geinspireerd door Rachel Zoe voor deze DIY, als queen of bohemian draagt ze vaak chique-hippie- stijl soort van wikkelkettingen met flosjes aan het eind en dat wilde ik ook! Maar ik wilde het stijltje minder chique, sportiever, jonger. Aangezien er nu echt een enorme paracord-hype (oké, enorm valt wel mee als je de loombandjes van vorig jaar nog helder voor geest hebt) aan de gang lijkt te zijn besloot ik dit als basis te gebruiken en daarom bestelde ik 1,5 meter van zowel een turquoise als van neon pink paracord op paracord.nl en ging ermee aan de slag en eerlijk gezegd vind ik het eindresultaat nog schattiger dan ik van tevoren had gedacht...



Prijs: € 2,50 voor 2 kettingen
Tijd: 1 uur
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: paracord (130 cm) - veterklemmen (4 per paracord) - ringetjes (2 per paracord) - ketting (halve meter per paracord) - lijm.


Zorg dat je paracord precies op de lengte is die je wil, bij mij was dat 130 cm, maar als je langer of kleiner bent kan de lengte wel een beetje verschillen.


Schuif dan heel simpel het veterklemmetje om het eind van de paracord. Normaal zou je de buitenkanten naar binnen vouwen; DIT DOE JE NU NIET!


Je doet dan weer lijm op het paracord wat al in het veterklemmetje zit.


En dan schuif je daar het tweede veterklemmetje op, zo maak je je eigen eindkapjes. Natuurlijk kan je ook echte eindkapjes gebruiken, maar ik kon deze niet vinden op formaat van de paracord en dit is net zo netjes en daarom een prima oplossing.


Knip dan de ketting in stukken van 5 tot 7 centimeter (wel allemaal ongeveer even lang) per kant van het paracord gebruik je 7 stukjes ketting.


Maak de stukjes ketting aan een ringetje en vervolgens aan het veterklemmetje.

Eindresultaat:




Ik wil met deze DIY laten zien dat een beetje om denken (of zelfs een beetje simpeler dan 'expected') soms hele leuke DIY creaties kan geven. Ik gebruik nu felle kleuren, maar gebruik donkerblauw of bordeaux rood als paracord met gouden details en je ketting is een stuk meer chique en kan perfect bij een lbd op een feestje. Ga voor wit en zwart paracord en mix zilver en goud en het kan op een mantelpakje voor een gewone kantoordag. Maar, nu is het zomer dus ik heb geen spijt dat ik gekozen heb voor deze vrolijke combinatie. Is het iets wat je zelf ook gaat maken? Laat je creatie zien op instagram met #creachicks!



Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Wat leuk! Paracord lijkt inderdaad een hype te zijn, ik zie het vaak terugkomen. Zelf heb ik het nog niet gebruikt, maar ik denk dat je er erg leuke dingen mee kan maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Héél mooi gedaan en geschreven. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen