DIY: Stoer en schattig telefoonhoesje

Ik was wel weer eens toe aan een nieuw telefoon hoesje, ik gebruikte tot nu toe nog steeds degene die ik had versierd met washitape, maar dat begon te vervelen. Ja, zo ben ik. Bij HEMA zag ik een heel gaaf hoesje met een grote roze strik er op, helaas was deze alleen voor iPhone 5 en 5S en ben ik de trotse eigenaar van een 5C, dus dan maar zelf aan de slag. Ik verzamelde wat spullen uit mijn voorraad kast die ik nooit heb gebruikt, zoals studs en vilt en ging aan de slag. Het eindresultaat is schattig en stoer tegelijk en dat past perfect bij mij en het maken was ook niet eens zo moeilijk.



Tijd: Een klein uurtje
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: Iphone hoesje - studs - vilt - lijm - lijmpistool - 1 loom elastiekje.


Voordat ik met secondelijm aan de slag ga trek ik (meestal) eerst handschoenen aan, deze zijn voor een paar euro te koop bij Action en het heel er waard om dat vervelende gevoel van secondelijm aan je vingers te voorkomen!


Dit zijn gewoon eenvoudige platte achterkant studs, dus maak ik ze vast met lijm, meet eerst goed uit hoeveel studs er op 1 rij gaan en doe dan een klein 'streepje' lijm over de onderkant van het hoesje.


De eerste rij is eigenlijk de meest belangrijke en de moeilijkste. Deze moet recht liggen en strak, want hier vanuit ga je de rest opbouwen.


Als je 3 (of zoveel als jij wil) rijen met zilveren studs hebt gemaakt ga je met de andere kleur aan de slag. Deze zijn in mijn geval iets kleiner en daarom past er 1 meer op de rij. Zorg weer dat je dit goed uitmeet voor je ze opplakt! Een tip van mij is om vanuit het midden te werken.


Zet daar bovenop dan nog een rij of 3 met de zilveren studs en dan maak je een rijtje met hartjes. In tegenstelling tot de vierkante studs laat je hier voor elke stud een mini druppel lijm op de plek vallen waar het hartje straks komt.


Laat je hoesje even drogen en ga verder met je vilt, knip er twee lapjes uit van (ongeveer) 7,5 bij 3. Helemaal recht hoeft het niet te zijn, maar wel netjes geknipt.


Leg de lapjes op elkaar elkaar en bind om het midden een loomelastiekje, heb je deze geen meer? Dan werken beugelelastiekjes of een stukje touw ook.


Knip dan nog een stukje vilt uit van ongeveer 7 cm lang en 1 cm breed.


Rol dit om het midden van je strik en lijm het strak aan de achterkant vast. Je hebt helemaal niet die volledige 7 cm nodig maar het werkt stukken fijner als je wat over hebt dan als je maar net aan genoeg vilt hebt. Ik deed het lijmen hierbij met de secondelijm maar eigenlijk is met het lijmpistool beter.


Omdat vilt de secondelijm absorbeert gaat het naar aanvoelen, verkleuren en plakt het niet zo stevig op het hoesje, daarom doe ik dit deel met een lijmpistool. Kijk wel heel erg goed uit want de lijm is HEEL ERG HEET!


Plak de strik er dan op om de laatste hand te leggen aan je telefoonhoesje en je bent klaar om je telefoon er in te steken, want zo gauw de lijm uit het lijmpistool is afgekoeld is het klaar.

Eindresultaat:


Ik ben heel blij met mijn nieuwe telefoon hoesje en hoop dat hij weer even mee gaat! Heb jij nog verzoekjes over wat je wil zien als telefoonhoesje, laat het dan weten in de comments en als je deze namaakt vergeet het eindresultaat dan niet te showen op instagram met #creachicks!

Fijn weekend!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Leuk telefoon hoesje met die roze strik. Slim idee om handschoenen aan te trekken, vooral met secondelijm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan! Ik heb met secondelijm altijd dat het overal aanzit. En dan heb ik zo'n vies hard laagje over mijn vingers, bahbah. Voortaan ga ik ook handschoentjes gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen