Mijn favoriete hobby webwinkels 2015

Vorig jaar rond deze tijd maakte ik een artikel over mijn favoriete webwinkels en vandaag wil ik daarover een update geven, want ik heb het afgelopen jaar wel wat nieuwe webwinkels ontdekt en bij een paar helemaal niet meer besteld. Dus daarom besloot ik dat het wel weer eens een goed idee is om een update te geven. De lijst waarin ik alles deel is geen rangorde en ik deel het ook niet op in verschillende soorten webwinkels ingedeeld. Natuurlijk vind ik het ook leuk om nieuwe webwinkels te ontdekken, dus deel jouw favoriet zeker in de comments!



Kralenwinkel Albertien
Verzendkosten: €3,00
Levertijd: Verzenden meestal dezelfde dag of dag na de bestelling.
Wat zoek ik er: Goedkope kralen, bedels en toebehoren die ik snel in huis moet hebben.
Oordeel: Fijne webwinkel, iets mindere kwaliteit dan veel anderen en niet heel erg 'on trend', maar eerlijk is eerlijk; mijn DIY's wil ik vaak graag gewoon zo goedkoop mogelijk houden en dan is deze webwinkel perfect. Mijn bestellingen worden eigenlijk altijd in een envelop verstuurd en deze envelop wordt dan goed verstevigd!

De Stoffenkraam
Verzendkosten: €6,95 (Voor lichte, kleine bestellingen €3,36.)
Levertijd: Verzenden snel, maar geven geen garanties.
Wat zoek ik er: Stoffen, ze hebben een groot aanbod, dus ik kijk hier altijd eerst als ik geen zin heb om naar de markt of stoffenwinkel te gaan.
Oordeel: Ik heb vaak gehad dat een stof uiteindelijk niet leverbaar is en als je dan een bestelling zet waar je alles nodig hebt voor een patroon kan dat nogal onhandig uitkomen. Wel fijn is dat je dan kunt kiezen tussen het geld terug op je rekening en een kortingscode, ik kies dan altijd voor het laatste want ik doe later toch nog wel een nieuwe bestelling. Ik doe trouwens liever een grote bestelling (met pakketpost) want dan zijn de verzendkosten per meter stof veel lager dan als je een brievenbus bestelling doet.

Pretty pretty
Verzendkosten: GRATIS! En maar een minimale bestelling van €3,75!
Levertijd: Super snel, mijn eerste bestelling deed ik vlak nadat de webshop op vakantie was geweest, dus mij werd netjes gemeld dat de levertijd langer kon zijn, maar heb daar uiteindelijk niets van gemerkt.
Oordeel: Omdat je hier geen verzendkosten betaald en veel producten echt per stuk kan bestellen denk ik dat je uiteindelijk goedkoper uit kunt zijn dan bij Albertien. Ook is de webshop meer trendy en beter van kwaliteit dan de producten bij Albertien.



eBay
Verzendkosten: Verschillend, maar vaak gratis.
Levertijd: Wordt meestal snel verzonden, maar veel moet uit China komen en daar kan je soms een week soms wel 4 weken op wachten.
Wat zoek ik er: ALLES! Als ik iets zoek dan kijk ik eigenlijk altijd eerst op eBay, daarna pas op Nederlandse websites. Tenzij ik iets heel snel nodig heb natuurlijk.
Oordeel: Ja, van allemaal is eBay toch echt mijn favoriet. Bij spullen die ik veel gebruik ga ik ook echt op zoek naar de laagste stuk prijs, want soms betaal je 99 cent voor 10 dingen, maar als je dan nog even door zoekt vind je er ineens 50 voor 1 dollar 99. Het is wel belangrijk dat je eBay.COM gebruikt en niet .NL omdat je zoekveld dan veel groter is.

Kraaltjes van Renate
Verzendkosten: €1,95 en gratis vanaf 25,00.
Levertijd: Verzenden snel, maar geven geen garanties.
Wat zoek ik er: Kralen en benodigdheden van hoge kwaliteit.
Oordeel: Gewoon een goede, mooie website waar ik echt kom als ik meer wil besteden aan mijn materialen, om welke reden dan ook. Ze verkopen veel heel hoge kwaliteit (DQ) producten, wat soms ook wenselijk is en de website is lekker overzichtelijk.

Zo dat zijn de webwinkels waar ik het afgelopen jaar het meeste heb besteld, er zijn wat veranderingen in verzendkosten ontstaan en er is uiteindelijk maar 1 nieuwe webwinkel bijgekomen (prettypretty.nl) maar deze is een bezoekje wel echt waard! Nog maals; wat is jou favoriete webwinkel voor hobby spullen? Ik ben ook wel benieuwd naar goede webwinkels voor andere soorten hobby materialen dan kralen (klei, strijkkralen, stoffen etc.) Soms is het moeilijk om de juiste winkels te vinden, dus tips zijn altijd fijn!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Handig artikel! Eigenlijk kon ik geen enkele webwinkel van jouw lijstje, behalve Ebay waar ik regelmatig wel wat bestel.
    Toch maar even een kijkje nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meteen maar even naar de webshops gekeken, ben opzoek naar achterkantjes voor een broche maar kan ze nergens vinden. Van die ronde bijna te vergelijken met oorbel stekers. Dat wordt dan nog even verder zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen