Mijn favoriete pakjes en zakjes

Ik ben dol op koken en lekker eten, dat zal jullie vast niet verbazen aangezien ik een kookrubriek heb op mijn blog, maar ook ik heb niet altijd zin om moeilijk te doen met ingewikkelde recepten en zo en dan grijp ik ook geregeld naar een pakje, zakje, potje of andersoortig half voorbereid product. Vandaag wil ik graag mijn favorieten met jullie delen, want hoewel ik het ook heel leuk vind om deze pakjes en zakjes na te maken en de voedingswaarde en prijs te vergelijken, in deze rubriek, grijp ik toch echt vaak naar de pakjes en zakjes zelf, soms om de eenvoud, soms om de smaak, soms gewoon omdat ik lui ben en inspiratieloos. Niks mis mee, zeker niet bij naast een verder gezond voedingspatroon. Dus daarom; vandaag mijn 5 favorieten!


1. Knorr Wereldgerechten - Burrito's
Met stip op 1 hoor! Als deze in de aanbieding is (50% of 2 voor de prijs van 1) sla ik deze dozen echt massaal in, standaard heb ik ook rode en gele paprika in blokjes in de vriezer liggen nadat ze in de aanbieding waren, dus dit is altijd een redelijk goedkope maaltijd. Als ik dan bedenk dat we dit gaan eten loopt het water me echt in de mond, zo lekker! Oh en aangezien ik en mijn vriend er altijd maar 2 per persoon op kunnen heeft een van ons de volgende dag altijd geluk en heeft diegene een lekkere lunch!


2. Maggi uit de oven mix - Bloemkool
Voor mij is dit gewoon comfortfood. Ik maak hem alleen niet helemaal zoals op de doos staat dat moet, want ik gebruik aardappelpuree (die je straks ook in het lijstje ziet staan) in plaats van aardappelschijfjes en soms broccoli in plaats van bloemkool EN altijd maar de helft van het zakje, ten eerste omdat ik een krent ben maar ook omdat het toch gewoon zonde is dat alles in TEVEEL saus baad? Er is ook een versie met zuurkool en een wat andere saus, die is eigenlijk nog lekkerder, maar nu natuurlijk nergens te vinden omdat het zomer is. (Tussen het schrijven van dit artikel en het maken van de foto's blijkt de verpakking te zijn veranderd en ik heb hem nog niet geproefd, hoop zo dat hij net zo lekker blijft... De zuurkool versie zag ik er nu trouwens ook weer bij liggen, jeej!)


3. Conimex - Babi pangang
Eigenlijk was de babi pangang van Albert Heijn eigen merk mijn favoriet, maar deze is er helaas niet meer (heb hem flink ingeslagen toen hij 50% korting had) maar voordat ik die van Albert Heijn ontdekte had ik deze al regelmatig en hij is ook heel lekker. Heel anders dan mijn eigen recept, heel anders dan de babi pangang bij de afhaal, maar wel echt heel lekker!


4. Maggi aardappelpuree - A la minute voor stamppot
Deze aardappelpuree gaat er echt enorm hard doorheen bij ons, ik gebruik meestal maar een half zakje en dan extra veel groenten (hij blijft toch niet langer dan een paar dagen open staan) maar hij smaakt zoveel beter dan andere aardappelpuree's uit een zakje. Lekker romig, rijk, hmm en de stamppot variant is lekkerder dan de gewone omdat deze veel droger en 'grover' is wat ik lekkerder vind en ook fijner in ovenschotels. Al heeft Maggi daar ook haar eigen variant voor.


5. Chicken tonight - zoetzuur
Ik maakte hem al eens zelf, maar aangezien ik mijn vriend er niet blij mee maak ga ik sindsdien toch voor het potje als ik het wil eten. Ik had zoveel moeite gedaan voor de saus en ik vond hem zelf echt heel lekker, maar als mijn vriend dan met lange tanden zit te eten word ik daar ook niet vrolijker van. Overigens is dat maar zelden het geval hoor, want vorige week had ik wat foutjes gemaakt in de maatvoering bij mijn bloemkool ovenschoten en die at hij zonder morren op, terwijl IK met lange tanden zat. Maar goed deze zoetzure saus is wel al echt favoriet sinds ik thuis woon, vroeger had ik veel moeite met rijst en pasta sauzen, maar deze vond ik vanaf het begin lekker geloof ik.

Zo dat waren mijn favoriete pakjes en zakjes, natuurlijk is vers koken stukken gezonder maar zoals al geregeld uit mijn rubriek is gebleken; niet altijd goedkoper of even makkelijk. Dus ik zou zeggen; geniet maar gebruik ze met mate dan is er niks aan de hand. Wat is jouw favoriete pakje of zakje? En welk pakje of zakje zou je graag nog zien dat ik deze zou namaken met verse producten?

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Die van Knorr vind ik ook echt lekker :-). Chicken tonight vind ik echt niet lekker, nooit gevonden, maakt niet uit welke variant ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Roti van de Knorr wordt nog wel eens gemaakt, en gebruik ik voor een recept vaak hachee kruiden en jus poeder. Zo is dat lekker snel klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow ja, hachee van Verstegen, helemaal vergeten. Maar ja het is nu ook zomer, dus ik heb al even geen hachee meer gemaakt, haha.

      Verwijderen
  3. OOOEEH borittos zijn zo lekker!!!

    Liefs
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen