Mijn favoriete zomerparfums

Ik zeg het altijd als ik een artikel schrijf dat ook maar een beeetje in de beauty richting neigt; ik ben geen beutyblogger en zal er ook nooit een worden, maar ik had zin om gewoon eens mijn favoriete zomerparfums met jullie te delen, want ik ben dan misschien geen expert, ik vind het heel luxe om lekker te ruiken en het voelt voor mij echt als verwennerij als ik een parfum koop. Helemaal als dit een dure/luxe parfum is waar ik lang voor heb moeten sparen, natuurlijk.


Yves Rocher - Retropical

Dit was helaas een limited edition zomergeur van Yves Rocher, als ik op vakantie ga vind ik het lekker om daar dan alvast een geurtje te kopen; lekker goedkoop en je hebt meteen een geur die je aan de vakantie doet denken. Zo doet deze geur me aan mijn vakantie in Marrakech denken. Ik had er destijds ook een paar flesjes douchegel bij besteld en ik ben nu net aan de laatste begonnen, hmmm.

Essence - Jump in the pool

Ik dacht dat dit ook een limited edition was, maar volgens mij is hij op sommige plekken (en sowieso in Duitsland) nog gewoon te vinden. Hij ruikt echt als een sprong in een zwembad, maar dan wel minus het chloor, haha. Ik ben de laatste tijd wel zuinig op deze geur, want dit is het laatste flesje uit mijn voorraad... NOOOO!!! (Of op naar Duitsland natuurlijk..)

Marc Jacobs - Dot

Ik koop niet zo vaak dit soort dure parfums, meestal mag ik het in de zomer als vakantiecadeautje voor mezelf en omdat ALS we vliegen het ook nog eens tax free is natuurlijk. Dus kocht ik op het vliegveld voor we naar Marrakech vlogen deze parfum en ik moet zeggen dat ik hem pas weer ga dragen als het mooier weer wordt, dus het is echt een zomerparfum al vind ik hem altijd heerlijk.

Yves Rocher - Monoi de Tahiti

Dit is al ZO LANG een favoriet van me, in een ver verleden werkte ik bij Yves Rocher en als er een keer een goede actie was ging deze meteen weer met me mee. Vaak ook wel in de olie vorm om sneller bruin te worden trouwens, maar dat is echt heel erg slecht voor je huid. Omdat in deze geur geen alcohol zit is hij heel geschikt om te dragen op stranddagen of vakantie. Het is ook echt de favoriet van mijn vriend!

Ik heb eigenlijk wel weer eens zin om een nieuwe geur aan te kopen, maar zou op dit moment, met deze heerlijke geuren die ik al in mijn stash heb. Misschien heb je tips voor me, wat is jouw favoriete zomergeurtje en heb je daar ook zoveel herinneringen aan?

Ph. by me.

6 opmerkingen :

  1. Klinken als heerlijke zomerse geuren! Vooral Dot van Marc Jacobs lijkt me heerlijk. Ik vind trouwens je parapluutjes ook erg leuk; vrolijke patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vond die parapluutjes ook heel leuk. Heb ze geloof ik jaaaren geleden eens bij Hema gekocht, misschien hebben ze ze nog wel?? Hema staat immers bekend om de schattige spulletjes..

      Verwijderen
  2. Die eerste van Yves Rocher lijkt me erg lekker! Het flesje ziet er al gewoon erg leuk uit :). Ik draag bijna het hele jaar door Lady Million, lekker standaard, maar ik vind 'm erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lady Million is inderdaad errug lekker! Die koop ik ook *ooit* nog wel eens, maar ik denk wel dat dat voor mij meer een herfst/winter parfum zou zijn..

      Verwijderen
  3. Ik kocht jump in the pool vorig jaar, denkend dat hij eruit ging, maar het is idd helemaal niet zo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die van Marc Jacobs lijkt me erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen