Minke Maria Kookt: Focaccia tonijnsalade

Als ik bij La Place ga lunchen (en dat is de laatste tijd stukken minder dan dat het ooit was) ga ik AL-TIJD voor de focaccia met tonijnsalade. Deze vind ik echt extreem lekker en daarom maak ik hem ook wel eens thuis. Bij Lidl hebben ze namelijk ook zo af en toe focaccia in de aanbieding en die sla ik dan meteen een paar in. Sowieso echt super lekker, ook bij bijvoorbeeld dit broodje of deze. Sowieso zijn broodjes in de zomer wel grote favoriet voor mij, want het is lekker makkelijk, fris en je kan het zo gezond of ongezond maken als je wil.


Ingrediënten:
- Focaccia
- Tonijn uit blik op water
- Mayonaise
- Zoete appel
- Komkommer
- Tomaat

Bak de focaccia af, als dit tenminste nodig is, en laat deze afkoelen. Open het blik tonijn en giet het water er goed uit, ik vind het nooit zo lekker om tonijn op olie te gebruiken omdat het dan heel vet wordt. Doe de tonijn in een bakje en prak het een beetje los. Vervolgens voeg je ongeveer 2 eetlepels mayo toe, een gezond broodje is heel wat anders, laat dat duidelijk zijn, haha. Snij een halve appel, wat tomaatjes en komkommer in stukjes, je kan ook (nog) een beetje sla of andere rauwkost op je broodje doen, maar ik vind dit vullend genoeg. De appel meng je door het tonijn/mayo mengsel zodat je lekker vis en appel tegelijk eet. Als je broodje goed is afgekoeld kun je hem beleggen met de tonijnsalade en je rauwkost en dan kun je aan tafel!



Het recept zoals ik het vandaag geef is genoeg om 2 broodjes mee te beleggen, je kan het mengsel (als je alleen bent of alleen eet) eventueel nog 1 dag bewaren in de koelkast. Het is wel verstandig om het bakje GOED af te sluiten, want van tonijn gaat de hele koelkast anders stinken. Weet ik uit ervaring.

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Dit broodje neem ik ook meestal bij La Place maar vind het best prijzig, ziet er heerlijk uit x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh.... dat klinkt echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik krijg hier meteen zin in! Wat slim om dit broodje zelf thuis te maken. Bedankt voor de tips en aanwijzingen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen