terug van weggeweest: Ellegirl!

Als je me tien jaar (en een beetje) geleden had gevraagd naar mijn favoriete tijdschrift had ik zonder twijfel meteen 'ELLEGIRL!' geroepen. Ik kocht dit tijdschrift elke maand en heb er geloof ik zelfs nog een tijdje een abonnement op gehad. Daarnaast was ook het forum de 'online place to be' voor mij en andere lezeressen van het blad. Helaas verdween het blad een aantal jaar geleden, maar nu is het terug! In ieder geval voor een zomerspecial, maar wie weet wat ze op de redactie besluiten als het een succes is!



Ik bestelde het blad al in de voorverkoop zodat ik hem afgelopen vrijdag al in de brievenbus zou ontvangen, ik betaalde daar 4,99 voor en dat is volgens mij ook de gewone prijs. Bij het blad in de folie zaten 2 Essence nagellakjes in een felle rode kleur en een mooie licht roze glitter kleur. Dit gebeurd niet vaak en was (natuurlijk) niet aangekondigd dus ik was erg verrast.

Dan de inhoud, bij het openslaan van het blad heb ik al meteen het ouderwetse ElleGirl gevoel, de tekeningen, de manier van vormgeven, maar ook de manier van schrijven is niet anders dan in het laatste blad dat ik las. Iets wat ik jammer vind is dat er voor mijn gevoel veel over seks wordt geschreven en dat is een onderwerp waar ik in zo'n blad niet echt behoefte aan heb, doe mij maar wat extra fashion en shoppen! Wel zijn ook de seks-pagina's weer heel schattig vormgegeven, dus dat maakt een hoop goed, haha.



De foto reportages waarvoor de modellen via een wedstrijd zijn uitgekozen zijn ook weer heel mooi. Dat is altijd een kracht geweest van ElleGirl, de foto's zijn prachtig en kunstzinnig zoals in het 'grote mensen blad' maar zonder de jeugdige, frisse look van het blad kwijt te raken. En natuurlijk maken ze gebruik van de grootste beloftes van modellen land want ooit begon Doutzen ook op de cover van ElleGirl. (Oh die cover kan ik dromen!)

Al met al is het een heerlijk tijdschrift om mee te nemen op vakantie of naar een dagje strand. Of gewoon thuis in de tuin en stiekem hoop ik toch heel erg dat dit niet een eenmalige comeback zal zijn...

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Geweldig ik was - naast de CosmoGirl - echt helemaal fan van de ElleGirl!
    Dusseh... bedankt voor het delen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk! Die heb ik er ook veel verslonden, als ik 'm tegenkom neem ik 'm zeker mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, de voorkant ziet er ook heel erg tof uit. Ik zit mij nu eigenlijk af te vragen of ik 'vroeger' ook de elle girl las.

    BeantwoordenVerwijderen