Verbouwing #1: Pinspiratie

Binnenkort gaan wij tijdelijk verhuizen, het appartement waar mijn vriend en ik nu bijna 5 jaar wonen krijgt een opknapbeurt van de woningbouw. Fijn, maar na zo'n jaar of 20 met dezelfde keuken en badkamer ook nodig en omdat we hier dus al 5 jaar wonen is de opknapbeurt van onze kant ook echt heel hard nodig. Door vochtproblemen moeten we helaas ook een nieuwe vloer en de muren en kozijnen kunnen wel een likje verf gebruiken. Dat betekend dat we ons helemaal onder moeten dompelen in moodboards, kleuren stalen en wensenlijsten, maar dat vind ik helemaal geen ramp...



Wat we willen is eigenlijk heel erg simpel want we zijn dol op de stijl van Erik Kuster en we willen deze stijl dus ook heel erg terug brengen in ons huis. Vooral zijn wat meer donkere interieurs trekken ons erg aan, maar aangezien we natuurlijk al heel wat meubels hebben (die volledig volgens de mode van 5 jaar geleden hoogglans wit zijn) en het budget het niet toestaat om alles nieuw te kopen moeten we daarmee creatief zijn en hoewel ik weet dat dit helemaal goed gaat komen vind ik het wel echt een uitdaging. Daarom ben ik maar begonnen met het verzamelen van inspirerende interieur plaatjes op pinterest, om zo een leuk moodboard bij elkaar te verzamelen.


Naast de kleuren van de muren en het interieur, hebben we ook een nieuw vloerkleed nodig. Het kleed dat we nu hebben is prachtig, maar na 5 jaar ben ik er op uitgekeken en de kleur (appeltjes groen) gaat waarschijnlijk niet heel goed passen bij ons nieuwe interieur. Maar vloerkleden kunnen ongelooflijk duur zijn, zeg. Zeker als je mijn smaak hebt, ik ben al kleden van een paar duizend euro tegen gekomen waar ik op slag verliefd op werd. Oeps. Om duidelijk te krijgen wat we willen leek het me ook verstandig om hiervan ook een pinboard te maken.


De vloer is volgens mij gisteren uitgekozen, want ook daar gold hetzelfde probleem als bij de vloerkleden; wat we mooi vonden was allemaal ontzettend duur en wat betaalbaar was was allemaal lelijk. Nu hebben we een soort 'compromis' vloer gevonden die we beide wel heel mooi vinden (heel warm en donker) en die niet te extreem duur is. Nu nog maar hopen dat iemand hem wil komen leggen, hahaha.

Zoals ik al zei vind ik het wel allemaal heel leuk en spannend om zo bezig te zijn met mijn huisje, want hoewel de woonkamer natuurlijk het belangrijkste is, zal ook de hobbykamer een kleine opknapbeurt krijgen (ook een nieuwe vloer) en ook de slaapkamer krijgt een mini-makeover maar wellicht hoor je daar later meer over, voorlopig gebeurt alles gelukkig nog alleen in ons hoofd en hoeven we pas eind september alle beslissingen te gaan maken. Maar ik heb best zin om alvast een keertje naar een behang/verf winkel te gaan eigenlijk.

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Wat een leuke pins! Ik ben ook bezig met een interieur switch, dus vind het erg leuk om te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een project ligt er voor jullie, maar na al dat werk zal het eindresultaat helemaal naar jullie zin zijn! En op Pinterest heb je zo ontzettend veel inspiratie, en gelukkig ook genoeg 'hacks' om je oude meubilair op te frissen.

    BeantwoordenVerwijderen