10 DINGEN WAARDOOR IK MIJZELF (NOG) NIET ALS EEN VOLWASSENE ZIE

Bij Naomi van deliciae.org zag ik een leuk artikel over waarom zij zichzelf (nog) niet ziet als volwassene. Ik ben dan in februari voor de derde keer 28 geworden, ik heb nog steeds datzelfde gevoel. Soms vraag ik me af waarom ze mij in hemelsnaam de verantwoordelijkheid geven om auto te rijden en als ik verantwoordelijkheid heb over kinderen dan ben ik echt bang dat het nooit goed kan komen. Ik voel me vaak gewoon nog een kind of minstens een erg onvolwassen persoon, misschien jij ook wel als je hebt gelezen waarom ik mezelf (nog) niet als volwassene zie...



1. Mijn favoriete schrijfster is Niki Smit
Ja, wat wil je als een schrijfster schrijft over je favoriete onderwerpen, inclusief bloggen! Ik kan me ook niet indenken dat er andere boeken zijn over dit onderwerp (fictie) zijn, maar als jij nog tips hebt; deel ze zeker.

2. Ik kijk nog graag tekenfilms
Of het nu om films gaat zoals Frozen en Verschrikkelijke ikke of series als Phineas & Ferb en Beugelbekkie, mij kun je er nog net niet 'snachts voor wakker maken (ik hou teveel van slaap.) Ik kijk ook graag tekenfilms voor volwassenen als South park, maar ik moet wel zeggen dat zenders als Fox Kids ook wel mis. Disney channel en Nickelodeon laten (in ieder geval op tijden dat ik kijk) amper nog tekenfilms zien, maar wel van die nagesynchroniseerde 'echte' series. Maar ik mis Totally spies, Life with Andy, Bobby's wereld en Boes echt wel!

3. Ik doe mee met (bijna) alle spaaracties van de supermarkt
Natuurlijk zijn Efteling zegels of BBQ-pakket zegels niet heel onvolwassen, maar ook als er moestuintjes, wuppies of mini's weg worden gegeven sta ik ook te rekenen of ik wel genoeg boodschappen heb om er weer 1 te krijgen. Hoewel ik verder vaak weinig doe met deze goodies vind ik de spanning over welke ik heb, het uitpakken en de schattigheid gewoon ontzettend spannend. Ja, ik zeg toch dat ik een groot kind ben?

4. Kinder surprises en happy meals
Sinds ik de grilled chicken bbq heb ontdekt bij Burger king ga ik eigenlijk niet meer naar McDonalds, maar daarvoor nam ik eigenlijk nog steeds altijd het liefst een happy meal. Het is genoeg en nouja, stiekem vind ik de cadeautjes die erbij zitten ook nog steeds leuk. Zeker als er 1 versie voor jongens is en 1 versie voor meisjes. Ook Kinder surprise vind ik nog steeds echt super leuk, liever eigenlijk wel de neppers want daarin zitten vaker verrassingen die je nog zelf in elkaar moet zetten...

5. Ik kan het stom vinden dat iets (alleen) voor kinderen is
Deze zomer was er een soort Telekids Mega Blubber Power Race, wat ik en mijn leeftijdsgenoten nog kennen van toen Telekids nog met Carlo en Irene was. Iets waar geloof ik toen wel IEDEREEN graag aan mee wilde doen en ik vind het dan stiekem best stom dat dat nu dus alsnog niet kan. Ook als er in een pretpark zo'n mascotte rondloopt dan is het eigenlijk not done als volwassene om de kindjes omver te duwen zodat jij er mee op de foto kan, maar eigenlijk wil ik dat wel gewoon. (Oké, misschien alleen de foto, zonder de omver geduwde kindjes. :p)

6. Ik mis mijn imaginary friend
Tien jaar geleden had ik een soort van 'imaginary friend', niet in de zin dat ik tegen lucht praatte en dacht dat hij echt bestond, maar ik ontsnapte een beetje aan mijn gewone saaie leven door te fantaseren dat we samen de wereld over reisden, allerlei gave feesten in LA en New York af gingen en super gave mensen leerden kennen. Het was een beetje lame, misschien, maar ik mis het ook wel, haha. Gelukkig is mijn eigen leven op dit moment ook wel heel leuk, dat scheelt.

7. Printjes
Ananassen, flamingo's, watermeloenen, macarons, cupcakes, ijsjes; mij maakt het niet zo veel uit WAT voor printje het is en waar het op staat, als het maar schattig is. Printjes op washi tapes en notitieboekjes zijn wel echt mijn favoriet, want dat gebruik ik toch wel echt het meest. Ow en ik vind snorren ook (nog steeds) heeeeel erg leuk, ondanks dat die misschien al weer een beetje uit zijn.

8. Mag ik dat al?
Ik heb nu al 11 jaar mijn rijbewijs, maar kan me er soms nog steeds over verbazen dat 'ze' me gewoon laten rijden, terwijl ik echt geen slecht chauffeur ben. Ook als ik op kinderen moet passen dan slaat de paniek toe, terwijl mijn moeder op mijn leeftijd dag en nacht de zorg had voor 3 kinderen. Het slaat natuurlijk ook nergens op en het is ook gewoon mijn gevoel. Ik voel me ook gewoon nog geen volwassene, terwijl ik toch echt gewoon een heel erg volwassen leven leid waarbij ik gewoon huur en belasting betaal. Dat vond ik als kind namelijk echt enorm volwassen, samen met de postbank map waarin de acceptgiro's zaten, maar die hebben we tegenwoordig niet meer, haha.

9. Ik zing graag in het openbaar
Ik kan niet zingen, hoor, maar ik heb pas samen met mijn nichtje, hardop het liedje Zomer uit de film Frozen gezongen. In de Primark. Meestal wordt je raar aangekeken, dus alleen zal ik het ook niet doen want ik wil niet overkomen als een gekkie, maar zo samen en als ik echt melig ben vind ik het heerlijk om te doen!

10. Speelgoed filmpjes op youtube
Japans snoep pakketjes, shopkins unboxings of play doh filmpjes het maakt me niet heel veel uit wat voor een filmpje het is, als er maar speelgoed te zien is. Lucky Penny Shop op youtube is wel een van mijn favorieten, hij doet het zo leuk en gebruikt vaak ook hele oude speelsets, wat natuurlijk extra nostalgisch is. Ik kan echt mijn vrijdagavond vergooien met het kijken naar filmpjes op dat kanaal. Mijn Nederlandse favoriet in filmpjes is Eveline Maureen, super gezellig overkomende vrouw die vaak filmpjes maakt met haar dochters.

Grappig eigenlijk want als jij als lezer nu 14 of 18 bent kun je je waarschijnlijk niet voorstellen dat volwassenen zich zo helemaal niet voelen. Jij verwacht waarschijnlijk dat als je eenmaal voor de derde keer 28 bent geworden dat je alle wijsheid hebt, maar als ik zo de geluiden om me heen hoor zal dat ook bij jou onwaarschijnlijk zijn. Maar gelukkig ben je nu nog jong en kan je dat ook nog gewoon als excuus gebruiken om lekker kinderachtig te doen, geniet daar van! Wat is jouw minst volwassen-eigenschap?

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Hahaha heel herkenbaar!!! Alleen van het rijbewijs kan ik mij niet in vinden. Heb hem nu zo'n 5 jaar maar ben te bang om auto te rijden. :(

    Op school hadden wij een keer een survival dag en daar waren ook van die banen zoals bij de Mega Blubber Power Race en dat was echt super gaaf!! Ze moeten dat ook voor volwassen een keer doen want is zo leuk!

    Leuk dat je dit ook hebt gedaan. Had er eigenlijk een soort tag van moeten maken =P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk artikel! Ik kan niet echt zeggen dat ik me onvolwassen voel en ik ben nog maar 19 jaar haha. Ik heb wel het idee (en dat vindt volgens mij iedereen in mijn omgeving) dat ik heel volwassen ben, het enige wat ik doe wat heel "kinderachtig" kan zijn is dat ik dol ben op teken en animatie films! Ik heb volgens mij alle animatie films onderhand gezien die er zijn haha! Ik word er gewoon heel vrolijk van, vooral tinkerbell films! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel me juist heel volwassen als ik weer eens jankend naar Bambi zit te kijken. Waar blijft de tijd ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het stiekem soms best leuk om YA-boeken te lezen, hoewel ik al 25 ben. En ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds wel eens kinderboeken in de kringloop koop, omdat ze bij een bepaalde serie horen die ik vroeger altijd las (Kluitman, Tina Toppers). Stukje nostalgie dat ik niet wil missen :)

    BeantwoordenVerwijderen