Back to school + DIY

Hoewel ik zelf al 6 jaar niet meer naar school ben geweest vind ik het toch wel bij mijn blog passen om een back to school week te houden, deze had ik eigenlijk volgende week gepland, maar mij werd aangeraden om hem een week te vervroegen omdat volgende week de eerste scholen alweer beginnen. Pfff, ik heb nog helemaal geen zin in het einde van de zomer! Maar goed, back to school dus, met vandaag tot en met zondag DIY's en andere artikelen die te maken hebben met school of werk zodat er met frisse tegenzin moed weer begonnen kan worden zo na de vakantie.

Vandaag begin ik met een DIY potlood met een waaiertje (zo een die je ook op de kleuterschool maakte, stukken gezelliger dan een simpel geel potlood met roze gum) en ik ga deze week laten zien hoe ik mijn boeken had gekaft als dat nog zou moeten, de rest verklap ik nog even niet daarvoor moeten jullie later deze week maar terug komen... Maar vandaag eerst; potloden met een molentje!


Tijd: 15 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: Stevig papier of plastic, ik gebruik overhead sheets - washi tape - knopspeld - potlood met gum - oorbel achterkantjes.


Beplak 1 kant van je stevig papier of plastic met washi tape, het stuk dat je uiteindelijk gaat gebruiken moet ongeveer 10 bij 10 zijn.


Draai dan je basis een kwartslag en beplak ook deze kant met washi tape.


Knip het stuk van 10 bij 10 centimeter uit.


Teken dan schuin, van punt naar punt.


Knip elke hoek diagonaal in tot ongeveer 2 centimeter van het midden.


Prik met een speld of prikpen dan een gaatje in het midden.


Maak dan bij elke hoek maar aan 1 helft een gaatje, zoals ik op de foto laat zien. Maak wel alle gaatjes aan dezelfde helft!


Vouw dan de flapjes waar je een gaatje in hebt gemaakt naar het midden en steek de knopspeld door alle gaatjes.


Prik met de naald een gat in de gum van het potlood, dit kan je ook eerst doen zonder het molentje aan je speld zodat je wat makkelijker druk kan zetten. Kijk wel uit voor je vingers en ondergrond, je wil geen gaatjes maken in ongewenste 'materialen'.


Schuif dan een oorbel-achterkantje op de knopspeld, zodat zit je molentje goed vast aan het potlood. Met een druppeltje lijm weet je ook zeker dat het niet meer los komt. Schuif het achterkantje niet te strak aan als je wil dat je molentje ook draait.


Knip dan met een tangetje het uitstekende stuk speld af, zo dichtbij als mogelijk bij het achterkantje.

Eindresultaat:




Natuurlijk is het meenemen van deze potloden nogal onhandig, maar in een pennenbakje op je bureau staat het natuurlijk wel nog even heel gezellig en zomers ook al ben je, nu je weer op school of werk bent, niet meer echt in vakantiestemming. Natuurlijk kun je washi tapes gebruiken in je favoriete kleuren en printjes zodat het past bij de rest van je kamer of kantoor, als je dat doet wil ik natuurlijk wel weer het eindresultaat zien met een foto op instagram en #creachicks!

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Wat een leuk idee! Ik dacht altijd dat het veel werk is om de molentjes te maken, maar als ik het zo zie valt het echt reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vrolijk!
    (en wat heb je toch veel tapes haha :)

    BeantwoordenVerwijderen