Back to school lunch salade

Natuurlijk wist ik al meteen dat er op donderdag geen recept kon ontbreken in deze back to school week, maar wat zou ik dan in hemelsnaam voor recept kunnen laten zien? Al snel bedacht ik al dat het een lunchrecept moest worden, want zeg nou zelf; boterhammen komen op een gegeven moment echt je neus wel uit, maar ja wat is DAN lekker om mee te nemen? Uiteindelijk ontstond dit recept wel als avondeten, maar aangezien het koud is, is het ook perfect om mee te nemen naar school of werk. En heel erg lekker!



Ingrediënten:
- Couscous (droog 100 gram, ongeveer.)
- 1/2 komkommer
- 4 of 5 cherrytomaatjes
- Munt
- 50 gram Saladekaas of feta



Maak de couscous klaar zoals op de verpakking staat en laat dit afkoelen, ondertussen kun je de komkommer en tomaatjes snijden. Zorg dat deze stukjes goed klein zijn; de tomaatjes in vier en de komkommer plakjes als het kan nog kleiner. Pluk een bosje muntblaadjes en snij ook dit fijn. Als de couscous is afgekoeld meng je de groenten en de munt met de couscous strooi vervolgens nog de feta overheen en zet het in de koelkast tot je naar je school of werk vertrekt.

Natuurlijk had ik al wel verwacht dat dit een lekkere combinatie zou zijn, maar het was niet gewoon lekker, het was GODDELIJK! Het was met deze hoeveelheid voor mij wel echt een goede maaltijd, ik zou dan nog wel fruit eten als tussendoortje, maar natuurlijk kan het zo zijn dat jij meer nodig hebt om de dag door te komen. Het is eenvoudig om de hoeveelheden van deze salade aan te passen. Zorg wel voor een goed afsluitbaar bakje om de salade mee te nemen, de broodtrommel waarin de salade zit voor de foto's is dit niet, maar ziet er wel leuk uit toch? Wat neem jij graag mee om te lunchen?

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Haha, vaak neem ik dat ook mee naar school. Het is echt superlekker! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappige lunchbox. Een soort duplo : )
    En de inhoud lijkt me heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen