DIY: handcandy

Het moeilijkste om voor een zomer DIY's te bedenken bleek nog wel om echt zomerse artikelen te maken zonder in herhaling te vallen of anderen te kopiëren, maar ik heb toch mijn best gedaan. Voor de DIY van vandaag was ik aan het rondkijken in de webshop van prettypretty.nl en ik bedacht dat een armbandje dat met een tussenzetsel vast zou zitten aan de ring om mijn vinger wel heel gaaf zou zijn en daarom kocht ik de benodigde spullen.


Prijs: €1,50
Tijd: 1,5 uur
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Waxkoord - kalotjes (4 stuks) - ringetjes (4 stuks) - connector - kralen - slotje.


Knip het waxkoord op maat voor de lus om je vinger, neem dit wel ruim want je moet er straks ook nog een knoop in maken.


Maak een lus van je stukje waxkoord en rijg er een kalotje aan, maak dan in de uiteindes een knoop zodat de kalot blijft zitten. Knip de uitstekende draden af en klem het kalotje eroverheen. Zorg dat de lus niet te strak om je vinger zit, liever te los, anders is het heel irritant.


Maak met een ringetje de connector vast aan de lus.


Knip dan het waxkoord op maat voor je armband, wederom zeg ik; hou het lekker ruim en knip het op maat als je klaar bent, waxkoord is niet het duurste materiaal.


Je knipt het waxkoord door de helft en je maakt weer (net als bij de lus) een kalotje aan het uiteinde, dit komt vast te zitten aan de connector, aan de andere kant komt straks een slotje.


Rijg de kralen aan het waxkoord, het armbandje mag best een beetje losser zijn dan je met een normaal armbandje zou doen, ik had hem eigenlijk een klein beetje te strak gemaakt.


Maak dan aan het uiteinde van de kralenstreng weer een kalotje en rijg ook de andere kant van je armbandje.


Voordat je het slotje gaat bevestigen maak je het armbandje vast aan de connector, want als het nu nog te strak zou zijn zou je met een klein stukje ketting bij het slotje de armband nog wat losser kunnen maken.


Ik besluit dat nu niet te doen en maak er gewoon alleen een slotje aan vast.

Eindresultaat:




Met het einde van de (school)vakantie in zicht zul je wellicht niet meer zoveel zomer in je bol hebben als toen de vakantie nog moest beginnen, maar met deze armband hou je die zomerse feel nog wel even vast tot de zomer echt over gaat naar herfst (en ik hoop dat dat dit jaar net zo lang duurt als vorig jaar). Ga je deze DIY zelf ook maken, of een ander van mijn DIY's? Laat dan vooral je eigen versie zien op instagram met #creachicks!

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Wat een leuk idee en zo lekker kleurrijk! En soms is het inderdaad ook best lastig om weer iets nieuws te creëren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n armbandje! Ik wist niet dat het zo makkelijk was om zo'n soort armbandje te maken, ik ga het zeker eens een keertje proberen te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit armbandje echt heel erg leuk geworden, ik vind ook vooral de pastel tinten zo mooi! <3

    BeantwoordenVerwijderen