DIY: Souvenir t-shirt van je mooiste foto's

Ik hou van shoppen en als ik op vakantie ben doe ik ook niets liever dan dat. Die tas die ik in Marrakech kocht doet me ook nog steeds denken aan die vakantie en veel mensen uit de vriendengroep dragen nog steeds de armband die de barman van bierlipjes maakte in Bulgarije. Maar naast die minder typische souvenirs koop ik ook elke vakantie een magneet van de plek waar we zijn geweest, maar die hangt dan op de koelkast of een andere vaste plek in huis en een herinnering 'meedragen' is toch net zo leuk. Daarom ga ik vandaag een souvenir t-shirt maken van mijn vakantie in Marrakech. We maakte daar zoveel mooie foto's dat het sowieso vet zonde is dat deze verder maar op de computer staan en verder niks. Hoe vet als je dan een compliment krijgt over je tshirt; 'Ik heb de foto's zelfgemaakt!'



Prijs: €3,00
Tijd: 30 tot 60 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigheden: T-shirt - transferpapier - printer - strijkijzer.


Begin met het zoeken van foto's op je telefoon of computer, ik ging dus voor foto's van de vakantie in Marrakech. Bijna al deze foto's waren eigenlijk meer bedoeld als 'inspiratie' dan echt herinnering, maar ze zijn zooo mooi! Zet de foto's in een collage, dit kan bijvoorbeeld op picmonkey.com. Zorg dat je collage veel pixels heeft, ik gebruikte 2100 bij 2100 voor de zekerheid.


Zorg dat je foto's gespiegeld zijn! Ik deed dit al in het foto bewerkingsprogramma, maar je kan het meestal ook wel aangeven in het print programma. Print de collage dan uit op transferpapier, volgens de uitleg die op de verpakking staat.


Knip de randen om de collage heen af, maar laat het wel 1 groot vierkant, als je elk fotootje los uit knipt heb je veel meer kans dat het allemaal niet mooi recht op je shirt komt en je ziet het straks toch niet meer.


Leg dan het transferpapier met de afbeelding naar beneden op je shirt, zorg dat hij goed recht ligt en op de plek die je wil. Als je strijkijzer eenmaal op het papier staat kun je niet meer schuiven.


Strijk dan (weer volgens de instructies op de verpakking) de afbeelding op je t-shirt. Dit kan echt even duren, dus heb ook een beetje geduld. Zorg ook dat alle hoekjes goed warm worden en goed op het stof plakken.


Laat de afbeelding goed afkoelen voor je de achterkant van je shirt haalt, anders glimt de afbeelding niet en dat is niet zo mooi natuurlijk.

Eindresultaat:




Als ik eerlijk ben vind ik hem wel echt heel gaaf geworden, heel eerlijk gezegd was de inkt van mijn printer een beetje op, dus de foto's zijn niet zo helder als op de computer en een beetje gestreept, maar dat vind ik geen ramp en eigenlijk geeft het juist wel een gaaf effect. Van welke vakantie zou jij een t-shirt als deze maken? Als je het van plan bent, vergeet dan het eindresultaat niet te delen op instagram met #creachicks!

Ph. by me.

10 opmerkingen :

  1. Ohh dit vind ik echt een heel gaaf idee! Ga ik onthouden! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super idee! En wat een gave strijkplank zeg! Ik koop eigenlijk altijd kleding als souvenir, maar dit idee maakt dat gewoon overbodig en het geeft je ook nog eens een origineel kledingstuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Waar heb jij je transferpapier vandaan? Ik heb het wel eens eerder gebruikt maar toen kwam er een soort gelige rand om mijn foto heen, bij jou lijkt het gewoon doorzichtig te zijn en zie je die randen niet eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit transferpapier kont gewoon van Action, kost nog geen 3 euro voor 5 vellen! Die gele randen kreeg ik 'vroeger' ook wel eens, dan heb je gewoon te lang gestreken. Gebruik wit bakpapier als tussenlaag; zolang dat niet verkleurd zit je met je afbeelding ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en origineel zeg, ben zelf niet zo creatief maar je mag er altijd eentje voor me maken ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super idee zeg!
    Misschien moet ik toch maar van dat transfer papier gaan kopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nooit over nagedacht om dat te doen met transferpapier! Ga her eens proberen thanks voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee! Mag ik vragen hoe je een foto kan spiegelen in picmonkey?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mag, en ik zal het even zo goed mogelijk uitleggen, haha. Als je een collage maakt krijg je bij elke foto 'edit' in de linker bovenhoek, daar klik je op om een menuutje te openen. Daar staat dan een knop bij met een pijltje naar links en rechts, hier klik je op en je foto is gespiegeld. (Het pijltje boven en beneden spiegelt verticaal.) Als je gewoon een losse foto edit ga je naar 'rotate' en dan klik je op hetzelfde links-rechts pijltje.

      Ik hoop dat dit duidelijk is en dat het lukt, succes!

      Verwijderen