DIY: Vrolijke onderzetters

Ik kreeg een tijdje geleden een mailtje van Royal Talens met de vraag of ik wat van hun vernieuwde verfproducten wilde ontvangen en uitproberen op mijn blog. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, Talens is al jaren lang de verf waar ik eigenlijk altijd naar grijp als ik 'iets speciaals' wil doen, zoals glas, porselein of textiel beschilderen. Het pakket dat ik ontving bleek goed gevuld en er zaten inderdaad verschillende soorten 'speciale' verf in, maar ook universele verf in allerlei super gezellige kleurtjes. Ik begon te bedenken wat ik eens kon gaan maken met deze leuke kleurtjes en kwam (dankzij pinterest) op het idee om eenvoudige kurken onderzetters een make-over te geven en vandaag laat ik dus zien hoe.



Tijd: 15 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: onderzetters - Royal Talens universal verf in verschillende kleurtjes - kwast - dun schilderstape.


Begin met het in vlakken verdelen van de onderzetters met schilderstape. Ik koos ervoor om al mijn onderzetters een andere vlakverdeling te geven, maar je kan ook alle vlakken hetzelfde maken, alleen de kleuren anders. Of juist de vlakken anders maar de kleuren hetzelfde.


Begin dan met schilderen, zorg dat de schilderstape goed vast zit voor je eroverheen gaat met je kwast, anders kan je verf er onderdoor gaan 'lekken' en is je lijn niet meer strak.


Kleur zo elk vakje in, dit vergt wel echt een beetje voorzichtigheid en let op dat je, na het uitspoelen, je kwast goed droog maakt want als de verf te nat wordt gaat het ook 'lekken' en dan zijn je lijnen niet meer strak.


Laat dan de verf goed drogen voor je de schilderstape voorzichtig verwijderd. Het is geen DIY met ingewikkelde stappen, maar het eindresultaat is wel echt heel erg coolio.

Eindresultaat:






Als je meer pasteltinten gebruikt en wit krijg je een heel ander effect, maar ik vond dit wel heel vrolijk en pasteltinten verwachten jullie toch al veel te veel van mij, haha... Ga je deze DIY zelf ook maken? Stuur dan een foto van het eindresultaat naar me toe met #creachicks!

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Leuk zeg! Zag dinsdag ook prachtige kurken onderzetters bij de ikea! Helaas waren die al uitverkocht.

    BeantwoordenVerwijderen