Met deze filmreeksen scoor je punten...

...als je een film marathon houdt met je vriendje, broer of andere jongens.

Nu het vakantie (tijd) is is het natuurlijk ook de uitgelezen tijd om eens een film marathon te houden, want ook in augustus is het weer soms *** of is het juist veel te warm om buiten te zijn en is in een kamer zitten met alle gordijnen toe, met lekker koude cola, popcorn en ben & jerry's gewoon de beste oplossing. Nou heb ik genoeg lijstjes gemaakt met films die leuk zijn om alleen te kijken of samen met vriendinnen, maar eigenlijk nog nooit films die je samen met je vriendje of mannelijke vrienden kan kijken. Stoere films met veel actie en voor jou (als meisje zijnde) toch nog een beetje romantiek en eyecandy. En om het allemaal nog wat leuker te maken heb ik niet gekozen voor enkele films, maar film series zodat je een marathon kan houden tot diep in de nacht. Nog meer cola, popcorn en ben&jerry's, yay!



1. Pirates of the Caribbean

Aantal films: 4
Hunkfactor: 9

Het is een al wat oudere filmserie, dus misschien heb je hem al wel gezien, maar aangezien het echt mijn meest favoriete filmserie is wilde ik hem toch zeker voor laten komen in dit lijstje. Je bent even zoet als je alle 4 de films wil kijken want ze duren allemaal rond de 2,5 uur per film. Over 2 jaar staat er weer een nieuw deel op de planning en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kan wachten. De hunkfactor vind ik hoog in deze film want natuurlijk is Johnny Depp een super lekker ding, zelfs als ongewassen piraat, ook Orlando Bloom is natuurlijk een knapperd.

2. Spider-man

Aantal films: 5
Hunkfactor: 6

Er zijn 2 verschillende goede, leuke Spider-man series. Mijn favoriet is wel die met Tobey McGuire als Spider-man (deze zijn uitgekomen in 2002, 2004 en 2007) en ik denk dat ook de mannen deze het allerleukst vinden, maar ook The Amazing Spider-man films zijn erg leuk en hebben met Andrew Garfield ook wel een hoge hunkfactor. Ik zou ze daarom maar gewoon allemaal kijken, het zijn dan in totaal 5 films van ieder tussen de 2 en 2,5 uur. Wikipedia verteld me trouwens dat er alweer een nieuwe acteur de rol van Spider-man op zich gaat nemen voor de nieuwe 2 films waarin de superheld op mag treden, dus we zullen zien. Voor mijn jonge lezers misschien nog wel een leukere jongen om naar te kijken. ;) (Wel nog even geduld hebben ook.)

3. Fast and furious

Aantal films: 7
Hunkfactor: 10

Na Pirates of the Caribbean is dit toch wel mijn tweede meest favoriete filmserie. Ik ben hem wel pas gaan kijken toen ik mijn vriend leerde kennen en waar hij het jammer vind dat de laatste films steeds minder over auto's/racen gaan en steeds meer gewoon actie films zijn vind ik ze steeds cooler worden, heerlijk. Voor mij is de hunkfactor echt zonder twijfel een 10, want natuurlijk is (was) Paul Walker een superhunk, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook een beetje een crush heb op Dwayne Johnson en Vin Diesel, maar misschien zijn zij voor mijn lieve lezers wat te oud?
Deel 7 is helaas, na zijn overlijden, het laatste deel met Paul Walker en het eerbetoon in de laatste film is echt prachtig, ik moest wel even een traantje wegpinken. Maar wat veel films niet hebben en de Fast serie wel; de films worden alsmaar beter en beter (naar mijn mening) en ook langer. De eerste 4 films duren ongeveer 1 uur en drie kwartier, de laatste 3 duren al meer dan 2 uur, maar eigenlijk lijkt het me wel een keer leuk om gewoon 15 uur film achter elkaar te kijken. Maar dan moet er wel pizza besteld worden en genoeg ander 'sneukel' zijn.

4. Transformers

Aantal films: 4
Hunkfactor: 4 (bij het laatste deel 7)

Als ik eerlijk ben heb ik bij de eerste 3 films van deze serie maar half opgelet, maar je mannelijke vrienden/ vriend zal het erg waarderen dat je deze film met hem kijkt. Als klein jongetje waren de Transformers waarschijnlijk zijn lievelingsspeelgoed en zat hij aan de buis gekluisterd als de tekenfilms op kwamen (en stiekem misschien nog wel, als niemand kijkt.) Maar als vrouw vond ik de kwaliteit pas goed worden in het laatste deel, de hunkfactor van Shia LaBeouf zou stukken hoger kunnen zijn als hij niet zo'n enorme droplul zou zijn, maar gelukkig hebben we de altijd ├╝berschattige Bumblebee om dat helemaal goed te maken. En in het laatste deel Mark Wahlberg natuurlijk. De films zijn allemaal 2 en een half uur of 2 uur en drie kwartier, maar vooral in het derde deel werd de film pas laat leuk. Zoals ik al zei is dit vooral een serie die je moet kijken voor de credits, dan kijkt hij de volgende keer misschien wel The Notebook met je.

5. Iron Man

Aantal films: 3
Hunkfactor: 8

Eigenlijk lieg ik als ik zeg 3, want ook in de 2 Avenger-films zit Iron Man natuurlijk, gespeeld door de charmante Robert Downey jr, daarmee wil ik het meteen hebben over de hunkfactor die ik op 8 heb gezet, maar je moet je niet teveel af laten leiden door de schoonheid van deze man (haha) want de films zelf zijn ook echt super vet. Ik bedoel; hij is ontiegelijk rijk en maakt daarom zelf een metalen pak waarmee hij kan vliegen, al zou er geen actie in de film zitten dan zou het al vet zijn. Wel een beetje nutteloos om dan zo'n pak te maken, maar goed dat is een ander verhaal. De films duren ieder iets meer dan 2 uur en je bent dus wel een lekker dagje kwijt met het kijken van deze trilogy. Dan kun je altijd nog afspreken voor een tweede date met je vriendje om de Avenger films nog te gaan kijken...

Ik wil wel even gezegd hebben dat ik geen film-expert ben, maar gewoon een meisje dat graag films kijkt met of zonder haar vriend. De films die ik kijk moeten amusant zijn, maar hoeven wat mij betreft geen cinematische hoogstandjes te zijn, van leuke acteurs ben ik daarentegen wel erg gecharmeerd. Ik schaam mezelf trouwens wel een beetje dat ik de Jurassic park serie niet heb genoemd, maar die krijgt dan nu alsnog een 'honourable mention' want ik hou ook echt van die serie. Welke film (serie) kijk jij het liefst als er een man of mannen naast je op de bank zitten?


Ph. freeimages.com, alle trailers komen van youtube.com/user/movieclipsTRAILERS

2 opmerkingen :

  1. Hihi, de meeste heb ik al gezien met mijn vriend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pirates of the Caribbean blijft toch wel een leuke filmreeks. Verder ben ik niet zo van de 'actie' films.

    BeantwoordenVerwijderen