New month: August

Waar de meeste bloggers minder artikelen plaatsen tijdens het zogenaamde 'zomerrooster' heb ik voor het tegenovergestelde gekozen. Wat gebeurd er als ik elke dinsdag en zaterdag (de dagen dat er op mijn blog geen artikel komt) wel een klein artikel op mijn Facebook plaats? Iets wat ik een #miniblog heb gedoopt. Ik behandel de drie belangrijkste 'onderdelen' van mijn blog (DIY, Minke Maria kookt en lifestyle) in kleine 'hapklare' artikeltjes. De eerste maand zit er nu op en het leek me ook wel leuk om de artikeltjes hier te delen en ik ga deze maand nog door, dus als je geen van mijn #miniblogs wil missen is het slim om me ook even op Facebook te volgen!



Ja, ik zeg het nog maar eens: hashtag microblog! In juli en augustus gaan veel bloggers over op een zomerrooster, zo ook ik, maar waar de meeste bloggers minder bloggen in die tijd leek het mij een goed moment voor een experiment. Daarom ga ik deze maand, elke dag dat ik niet op MinkeMaria.nl blog (dinsdag en zondag dus) een microblog plaatsen op dit Facebook-account. Zo kan ik simpele DIY's, receptjes en leuke zomerse tips die eigenlijk te klein zijn voor een volledig blog artikel ook eens delen.

Natuurlijk hoor ik graag wat jullie hiervan vinden en is het slim om me hier op Facebook te volgen zodat je op de hoogte blijft van mijn updates, want ook de updates van MinkeMaria.nl worden hier (meestal) gedeeld! Geniet van je zomer en tot dinsdag!


Dat wasknijpers multifunctioneel zijn wisten we allemaal wel; ze houden niet alleen je was aan de waslijn, maar ook papieren bij elkaar, een open verpakking langer vers en je kunt ze ook nog eens leuk opfleuren met washi-tape (kijk op MinkeMaria.nl voor een DIY.) Maar wist je dat je hem ook als sieraad kunt dragen? Tenminste het ijzeren gedeelte kun je heel goed gebruiken als bail voor een kraal, ketting door het gedraaide gedeelte en je hebt een heel aparte ketting. Ik durf te wedden dat niemand ziet wat het is dat om je nek hangt!


Met warm weer vind ik komkommer altijd lekker en het leek me dus, tijdens de hittegolf van vorige week, wel eens lekker om komkommersoep te maken. Iets wat ik nog nooit had gedaan, maar ik probeerde het een en ander uit en het was echt superduper lekker!

Je kookt 1 komkommer (in stukken gesneden, met schil) in 500 ml water, samen met een half groenten bouillonblokje. Als de komkommer zacht is doe je 2 scheppen kruidenroomkaas in een blender, sap van een kwart citroen en alle komkommer en water waarin het gekookt heeft in de blender en laat de blender even een paar minuten lopen. Heerlijk om meteen (warm dus) te eten, maar ook de volgende dag als het is afgekoeld.

Yummie! Bevalt je dit recept wel en wil je meer zien? Kijk dan op mijn blog MinkeMaria.nl en volg me natuurlijk hier op Facebook om geen update te missen!


Zomervakantie is het ideale moment voor leuke uitstapjes en die mogen best wel eens een beetje leerzaam zijn, daarom heb ik 3 leuke musea/tentoonstellingen uitgekozen

Modemuseum Hasselt

Nog tot 16 augustus is hier de tentoonstelling 'Hallo, mijn naam is Paul Smith' te zien over de modeontwerper Paul Smith. Ik zelf wil hier nog heel graag heen, dus misschien gaat dat er nog wel van komen deze zomer!

Tassenmuseum Hendrikje

Het grootste tassenmuseum van de wereld bevind zich gewoon in Amsterdam, dus voor ons lekker makkelijk te bezoeken. Combineer het met een dagje shoppen of met andere Amsterdamse musea. In het rijksmuseum kun je bijvoorbeeld ook veel historische kledingstukken zien. En de nachtwacht natuurlijk!

Paleis het Loo

In Arnhem vind je (vlakbij Burger's zoo) Paleis het Loo waar tot 27 september nog de tentoonstelling over keizerin Sissi te zien is. We kennen allemaal wel de films met Romy Schneider, waarin ze paradeert in de prachtige maar enorme jurken en waarin te zien is dat liefde zelfs een tiran van een schoonmoeder overleefd. De werkelijkheid was stukken minder romantisch en dat zal te zien zijn in deze tentoonstelling, als enorme Sissi-films fan wil ik er heel graag heen. Alleen mijn vriend nog even overtuigen.

Aangezien dit een miniblog is wil ik het hier graag bij houden, de 3 musea/tentoonstellingen waar ik het liefst nog eens heen zou gaan, maar voel je niet bezwaard om JOUW tips ook nog met mij en alle andere lezers te delen in de comments!


#miniblog

Niets is vervelender dan dat je niet meer weet welk glas van jouw is op een feestje (oké, ik overdrijf er zijn miljoenen dingen vervelender, maar het is wel onhandig, toch?) Maar om dit probleem op te lossen kun je glasmarkeerders kopen of zoals het hoort als een echte #creachick; zelf maken.

Je knipt voor deze DIY stukjes van 15cm van suède koord en maakt aan weerskanten een veterklem, om daar vervolgens met een ringetje een bedel aan vast te maken. En klaar is je glasmarkeerder, je bent letterlijk in een minuut klaar.

Alle materialen uit deze DIY komen van kralenwinkelalbertien.nl (#nospon) en zijn echt heel erg goedkoop (suède koord a 20 cent de meter, bedels 5 cent per stuk enz.) Dus zelfs als je iets anders wil maken (bijvoorbeeld een DIY van mijn blog MinkeMaria.nl) zou je eerst even op deze webwinkel kunnen kijken.


Ik zag bij Lidl een zakje chocolade popcorn liggen en wilde het al bijna in mijn mandje gooien toen ik zag dat je voor dat frotzakje van 130 gram al 1 euro 19 moest betalen. Dat ga ik natuurlijk niet doen, dat maken we zelf! Voor 59 cent heb je bij Albert Heijn een zak met 100 gram (zoute, erg belangrijk) popcorn en bij Lidl kost de pure chocolade maar 49 cent, deze heb je wel 2 of 3 nodig, want met 1 reep van 100 gram kun je ongeveer 1/3 van de zak popcorn met chocolade omhullen. En dan kom je dus op een prijs van ongeveer 70 cent per 130 gram!

Het maken is heel simpel; je zet een (hitte bestendige) kom op een pan met kokend water en smelt hier in de chocolade (dit heet au bain marie) als alles goed gesmolten is voeg je de popcorn erbij en mengt deze met een lepel goed door de chocolade zodat ze van alle kanten bedekt zijn (je mag nog wel een beetje wit zien, maar niet teveel). Dan leg je een stukje bakpapier op een bord en daarop doe je de popcorn, even in de koelkast uit laten harden en je choco popcorn is klaar!

Ook handig voor die chocoladeletters die al sinds december in de kast liggen, trouwens! Wil je meer leuke recepten en andere DIY's zien? Kijk dan ook eens op mijn blog; MinkeMaria.nl!


Dankzij een super gave samenwerking (waar in september meer over op mijn blog te vinden is) mocht ik bij Nominette een bestelling doen voor mijn eigen naamlabels! Met logo! En ik vond dat al wel leuk toen ik de samenwerking aanging (duh) maar toen de post kwam en ik ze daadwerkelijk in mijn handen had werd ik helemaal gek. Ze zijn zooo gaaf geworden! Ik ben helemaal verliefd! (Ze zijn roze omdat ze het goede groen niet hadden en ja, dan kies ik toch voor mijn tweede lievelingskleur!)

Je eigen naamlabels maken is met bijna 60 euro voor 100 labels niet goedkoop, maar als je vaak zelf kleding maakt wel super leuk. Kijk voor meer informatie op nominette.com


Soms zijn het de simpelste DIY's die de meest luxe effecten hebben, zo ook deze waarbij je niet meer hoeft te doen dan met een beetje sterke lijm een oorstekertje achter een roosje te plakken. Natuurlijk zijn deze soort oorbellen ook gewoon te koop, maar voor nog geen euro kun je alle benodigdheden bestellen bij de webshop prettypretty.nl en dat is natuurlijk wel echt extreem goedkoop. Daarnaast zou je ook nog een roosje op een ring of aan een hangertje kunnen maken voor een bijpassend sieraad. Ook leuk als cadeautje, trouwens!

Zoals ik dus al zei was dit pas de eerste maand dat ik dit idee heb gedaan en bij succes ga ik er misschien wel mee door. Laat dus vooral weten wat je vind van het #miniblog concept en als je nog ideetjes hebt van wat je nog graag zou willen zien ben je natuurlijk welkom om het te delen...

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Wat een slim idee, en origineel! Ik hou van micro blogs. Lekker snel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind je het niet zonde om informatie op Facebook te zetten, dat toch niet je eigen blog is? Het idee van micro blogs vind ik leuk, maar ik zou het denk ik op mijn eigen blog doen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn Facebook is natuurlijk wel gelinkt aan mijn blog, zo worden daar sowieso alle blogs gepromoot en zo, maar ik heb daar maar weinig volgers en ik hoopte op deze manier misschien wat meer mensen aan te trekken. En zoals ik al uitleg; het is een probeersel, maar ik wil het wel goed de tijd geven daarom ga ik nog een maandje door.

      Verwijderen