Sewing: Slaapmasker

Ik zag op Youniqueblog.nl een super leuk slaapmasker in de vorm van een kattengezichtje, maar deze kwam van de Primark en zoals bij bijna alles van de Primark zal deze ook wel snel weg en uitverkocht zijn en toen ik bij het opruimen van de gangkast ook nog een witte fleece sjaal tegenkwam die richting prullenbak mocht besloot ik aan de slag te gaan en voor jullie een katten slaapmasker DIY te maken. Het bleek me echt een stuk makkelijker en succesvoller dan verwacht, dus ook als je niet zo super geweldig bent met naald en draad is dit een leuk project om te proberen, ow en ook als je geen naaimachine hebt!



Tijd: 1,5 uur.
Moeilijkheidgraad: ♥

Benodigdheden: Fleece wit - roze vilt - zwart borduurgaren - lint of elastiek.


Gebruik een ander slaapmasker om een patroontje te maken voor het slaapmasker of gebruik een template van internet (zoek op google op 'sleepmask' en je vindt er meteen honderden).


Teken er dan een katten oortje op het masker en knip je patroontje uit.


Speld je patroon op het fleece, ik deed het dubbel maar je kan beter de voor en achterkant 1 voor 1 knippen, dat gaat net wat soepeler en het is niet een enorm moeilijke vorm.


Teken met textielmarker de ogen en de mond op de plek waar je straks wil dat ze komen, je kan hiervoor elke kleur gebruiken, je kunt dit namelijk straks als achterkant gebruiken. Ik ben vergeten snorharen te maken op mijn katje, maar die kun jij er dus wel op tekenen.


Borduur de ogen en de mond er met zwart borduurgaren op, snorharen kun je eventueel in een ander leuk kleurtje doen!


Als de ogen er op geborduurd zijn kun je uit roze vilt een neusje (hiervoor knipte ik een hartje) en de kleur van het oortje in een driehoekje.


Leg de andere kant van het slaapmasker op de kant met het gezichtje, met de goede kanten op elkaar en zet dit vast met speldjes. Speld nu ook het elastiek of lint op de plek waar je het wil hebben, dit zit dan dus tussen je twee patroondelen.


Stik langs de randjes, maar laat wel een stukje open zodat je straks je slaapmasker nog binnenstebuiten kan draaien.


Draai hem binnenstebuiten.


Vouw de randjes naar binnen en naai de opening waardoor je het slaapmasker net naar buiten hebt gedraaid dicht met de hand.

Eindresultaat:


Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet vaak slaap met een slaapmasker, meestal alleen als ik bijvoorbeeld op de bank slaap of als er om een andere manier veel licht is, maar normaal heb ik het niet echt nodig. Toch vind ik slaapmaskertjes vaak wel echt heel cute en als ik mezelf niet in zou houden zou ik zo een hele lading kunnen hebben, haha. Deze komt zeker wel naast mijn bed te liggen en als ik weer eens een slaapmasker nodig heb zal ik hem zeker dragen! Draag jij wel eens een slaapmasker?

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Zoooo schattig! Ik gebruik eigenlijk nooit een slaapmasker, maar zo eentje zou ik zo wel willen maken haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super schattig slaapmasker en ook nog makkelijk te maken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk gedaan! Ik gebruik nooit een slaapmasker...

    BeantwoordenVerwijderen