DIY: Oorbellen met paracord

Afgelopen maanden heb ik al aardig wat leuke DIY's met paracord laten zien, ik vind het echt een heel leuk materiaal en daarom blijft de inspiratie ook maar komen. Zo kwam ook de DIY voor vandaag zomaar in me op, al kan het best zijn dat ik ze ooit ergens te koop heb gezien, maar goed hopelijk vind jij de oorbellen ook leuk want ik ga nu laten zien hoe je ze makkelijk zelf kan maken!

Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Paracord - lijm - eindkapjes - nietstiften - oorbelhaakje -


Je kan twee soorten eindkapjes gebruiken; eindkapjes waar je zelf nog een nietstift doorheen moet steken en eindkapjes waar al een oogje aan zit. Als je de eerste soort gebruikt begin je dus met het doorsteken van een nietstift en anders kun je meteen een druppel lijm in het eindkapje laten druppelen.


Steek dan het paracord, dat je in 2 stukken van 10 centimeter hebt geknipt, in het met lijm besmeerde eindkapje en doe dit aan beide kanten van het paracord.


Dit is weer iets wat je alleen hoeft te doen als je een eindkapje hebt met een losse nietstift, maar ja we hebben nu eenmaal wel een oogje nodig, dus deze maak je met een rondbek tang.


Maak dan de oogjes aan elkaar met een ringetje en maak aan hetzelfde ringetje een oorbelhaakje.


Steek dan 3 centimeter van het begin van het paracord een naald met borduurgaren door het paracord en trek het een stuk door. Niet helemaal natuurlijk want dan had het helemaal geen nut, haha.


Sla het stukje wat er nog uit steekt terug en wikkel daar de borduurgaren om en tegelijk dus ook om de paracord, doe een stukje van ongeveer een centimeter met deze kleur.


Doe dan aan het einde van de eerste centimeter dan nog een keer hetzelfde, maar dan met een andere kleur, wikkel je borduurgaren ook om een stuk van de eerste kleur zodat je nadat je 1 cm met kleur 2 hebt omwikkeld, je weer 1 centimeter kan omwikkelen met kleur 1.


Om de borduurgaren goed vast te zetten steek je de naald eerst een stukje terug onder de omwikkelde gedeelte en dan door het paracord, als je de borduurdraad dan afknipt en een beetje over het omwikkelde gedeelte wrijft



Ik droeg de oorbellen meteen de avond nadat ik ze had gemaakt en ik vond ze echt heel gaaf staan en ik ben dus ook heel blij met deze creatie, ik ga ze zeker vaak dragen. Het paracord komt trouwens bij Action vandaan en is niet van het soort dat bij de knutselspullen ligt, maar bij de verf en klus spullen, het is ook een stukje dikker dan het koord om te knutselen. Zoals altijd wil ik als afsluiting nog even zeggen dat ik het leuk zou vinden als je je eigen creatie deelt op instgram, met #creachicks.

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Door die gekleurde touwtjes ziet het er meteen leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi gemaakt zeg, de oorbellen zijn heel bijzonder! ik ben wel benieuwd hoe ze staan als je ze in hebt. :D

    BeantwoordenVerwijderen